Akár a medve: elalszik a Bubi, újjászületve tér vissza jövőre
Bízunk benne, február 2-án nem ijed majd meg az árnyékától, ha esetleg süt a nap.
November 29-én, vasárnap lehetett utoljára tekerni a MOL Bubi almazöld bringáival Budapesten, mielőtt a közbringarendszer éjfélkor téli álomra hajtja a fejét. A fiatalító, regeneráló álom a tervek szerint tavaszig tart, ekkor egy modernebb, az elmúlt hat év alatt fokozatosan megváltozott felhasználói igényekhez illeszkedő közbringarendszerként ébred majd fel.
November 30-án, hétfőn 0 órától nem lehet kerékpárt felvenni a 2014-ben 76 gyűjtőállomással indult közbringarendszer azóta 158-ra nőtt gyűjtőállomásának egyikén sem.
A MOL Bubi közbringarendszer hat évvel ezelőtt nagy sikerrel tört be a közösségi és a megosztáson alapuló közlekedés piacára. Az elmúlt években nemcsak a gyűjtőállomások, de az elérhető kerékpárok száma is közel a duplájára nőtt: az 1100 almazöld bringával indult rendszer ma 2071 kerékpárt tudhat magáénak. A MOL Bubi születése óta a biciklikkel közel 3 milliószor utaztak, összesen körülbelül 6 millió kilométert tekerve. A tavaszi pandémiás helyzet kezdetén 100 forintra mérsékelt havidíjnak és az online regisztrációnak köszönhetően idén rengeteg új MOL Bubizó pattant az almazöld bringák nyergébe, így 2020-ban átléphette a százezret az ügyfelek száma.
Ennél is fontosabb azonban a közbringarendszer társadalmi és környezeti hasznossága: az elmúlt hat év alatt a MOL Bubival közlekedők körülbelül 1 millió kilogramm kibocsátott szén-dioxidtól óvták meg Budapestet. A közbringarendszer a bevett módszertani számítások szerint ugyanebben az időszakban 1 milliárd forint társadalmi hasznot termelt. Azzal, hogy a felhasználók útjukat, vagy annak egy részét az almazöld bringákkal teszik meg, nemcsak ők maguk válnak nyitottabbá a városi kerékpározásra, illetve a kerékpározás és a közösségi közlekedés kombinálására, de erre ösztönzik a többi városlakót is. Piackutatási eredmények szerint ugyanis a MOL Bubinak köszönhetően mára dupla annyian nyitottak a közbringázásra, mint a rendszer indulása előtt. Nem mellékes: ezzel aktívan hozzájárulnak ahhoz is, hogy Budapest mielőbb egy zöld, élhető, klímabarát és emberközpontú város legyen. Aki biciklizik, rengeteget tesz a saját egészségéért, hiszen a bringázás edzi a szívet, a vérkeringést, javítja a fizikai teljesítőképességet, a mozgásnak köszönhetően csökkenti a stressz levezetését.
A rövid válasz a kérdésre: frissen, üdén, fiatalosan. Az előttünk álló hónapokban lezárul az új rendszer elindításához szükséges közbeszerzés, és várhatóan jövő tavasszal egy sokkal korszerűbb, hatékonyabb, a mai elvárásoknak megfelelő MOL Bubi tér vissza:
- 1200 teljesen új, a jelenleginél könnyebb kerékpár érkezik Budapestre, az állomány igény esetén további 360 biciklivel bármikor bővíthető lesz.
- Az új bringákat defekttűrő, fújt gumikkal szerelik majd fel, ami a jelenlegi szivacstömlős kerekekkel szemben könnyebb és gyorsabb haladást biztosít.
- Rugalmas tarifarendszer lép életbe, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők jelentős kedvezményekre számíthatnak.
- A közbringarendszer üzemeltetéséhez új informatikai háttér épül ki.
- Felhasználóbarát, új applikáció érkezik, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet igénybe venni a szolgáltatást.
- Az üzemeltetési modell is megváltozik, ezáltal jóval kedvezőbb lehet a rendszer fenntartása.
Változatlanul megmarad a jelenlegi szolgáltatási terület, a rendelkezésre álló 158 gyűjtőállomás és a parkolási funkció. Az új rendszerrel a BKK képes lesz a virtuális gyűjtőállomások bevezetésére is, amelynek lehetőségét igény szerint fogja vizsgálni a társaság.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!