Akik szerint nem kell bezárni nyugaton az M0-t, azok most felsóhajthatnak
Tavaly szeptemberben számoltunk be arról, hogy kiválasztották az M0-ás nyugati szakaszának tervezőit. A kivitelezés azonban azóta sem kezdődött meg, részben építőipari kapacitáshiány miatt.
Mivel a tervezett nyomvonal több budai kerületen is átvezet, a kerületek vezetői a kormányhoz fordultak, hogy a várható zajterhelés miatt tervezzék újra a nyomvonalat. A Menedzsment Fórum arról ír, hogy a II. kerület például azt kifogásolta, hogy az M0-ást az ott lakók megkérdezése és jóváhagyása nélkül, lakott övezetekhez közel, természetvédelmi területeket érintve építenék tovább. Ezért a Miniszterelnökséget vezető miniszter, Gulyás Gergely segítségét kérték, aki ezt követően maga indítványozta a területrendezési tervek felülvizsgálatát. Végül a parlament úgy döntött, hogy az M1–M0 Budaörshöz közeli csomópontjától Budakeszi mellett, majd a II. kerületen keresztülhaladva a 10-es főutat elérő útvonal kikerül a jogszabályokból. A miniszter szerint előbb társadalmi vitára van szükség és csak azután lehet kijelölni a nyomvonalat.
Most viszont úgy tűnik, a budai kerületek megszabadulnak a problémától, mivel a kormány egy újabb nyomvonal mellett döntött. Varga Mihály pénzügyminiszter, aki az érintett budapesti térség egyik országgyűlési képviselője is, Facebook-oldalán arról számolt be a napokban, hogy a kormány decemberi döntése értelmében több évtizedes vita zárulhat le az M0-ás Pesthidegkutat érintő szakaszával kapcsolatban. „Az elfogadott tervek szerint az M1-es és Esztergom között épül új autópálya, ily módon bezárulhat a budapesti körgyűrű, de nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli, környezetvédelmi területeket – a Paprikás-patakot, a Remete-szurdokot vagy a Budakeszi Vadasparkot – érintő nyomvonalon.”
A Portfolio.hu szerint ez azt jelenti, az új gyorsforgalmi útszakasz Esztergom és az M1-es autópálya között épülhet ki, M100-as jelzéssel, Kesztölc mellett nyugatra elhaladva, valamint körülbelül húsz kilométerrel nyugatra az M0-ás eredetileg tervezett nyugati szakaszától. Továbbá létrehoznák az M0-s északi szakaszát, vagyis a Megyeri híd budai hídfőjétől és a 11-es út csomópontjától a 10-es útig vezető gyorsforgalmi útvonalat, amely így Észak-Budát és Kesztölcöt kötné össze a 10-es úttal párhuzamosan, de nem lakott területen haladva. Ezt a részt már előkészítették, az építés a korábbi tervek szerint 2023-ra fejeződhet be. Ily módon nem egy klasszikus körgyűrű jönne létre, hanem zsákszerűen venné körbe a fővárost az M0-ás, a Bécs körüli autópályákhoz hasonlóan.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!