Átadták a Szeged határáig megépült, Sándorfalvára tartó kerékpárutat
A Szeged, kerékpárúthálózat-fejlesztés I. projektben kül- és belterületi kerékpárutak fejlesztése valósul meg: az egyik a Szeged–Sándorfalva közötti Eurovelo kerékpárút építése a 4519-es út mentén, a másik pedig a Szeged és Algyő között megépülő kerékpárút.
A projekt első szakaszában a 4519-es út mentén egyoldali kerékpárutat építettek meg Szeged közigazgatási határáig
- 6236 méter hosszúságban és 2,5 méter szélességű aszfaltburkolattal,
- 50-50 centis kétoldali padkával,
- a kerékpárút környezetének kertészeti rendezésével,
- az útszéli árok rendbetételével,
- aszfaltos földút-csatlakozások kialakításával.
A fejlesztés részeként megépült a kétirányú kerékpáros forgalmat biztosító kerékpáros híd az Algyői-főcsatorna fölé, valamint egy kerékpáros pihenőhelyet is kialakítottak esőbeállóval. A kerékpárút az európai Eurovelo 11 kerékpárút-hálózat része. A szeged–sándorfalvi szakasz kivitelezője, a közbeszerzési eljárás nyertese, a Colas út Zrt. volt. A műszaki ellenőrzési feladatokat a Csomiber Kft. látja el.
A fejlesztés a Szeged, kerékpárúthálózat-fejlesztés projekt I. ütemének része. A teljes projektre az önkormányzat a 2014–2020-as Terület- és Településfejlesztési Operatív Programban bruttó 655 millió forint összegű támogatást nyert. A projekthez az önkormányzat további bruttó 226 millió forint összeget biztosított azért, hogy az infrastrukturális fejlesztés további elemekkel bővülhessen.
A projekt másik része Szeged és Algyő kerékpáros kapcsolatának kiépítése a Szeged, Tarján és Baktó között megépülő 2058 méteres kerékpárúttal. Ennek a szakasznak a kivitelezője a Harmath és Társai Kft., a műszaki ellenőrzési feladatokat a Bautender Ziegel Kft. látja el. A fejlesztésnek ez a szakasza, és ezzel a teljes projekt a tervek szerint idén nyáron készül el.
A Sándorfalvára tartó szakasszal kapcsolatosan a szeged.hu megjegyezte, „a Fehér-tói csatornáig tartó kerékpárút még nem teljes, de már használható: keresztezi ugyanis a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonal, ahol a tram-traint építik. Mivel csúszik ez a beruházás, így a vasúti átjárónál még nem készült el az átkötés, azaz a kerékpárosoknak egy ideig még a Hosszútöltés utcánál ki kell hajtaniuk a közútra, és csak a Fritz-tanyánál tudnak rámenni a kerékpárútra, miután átmentek a vasúti töltésen.”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!