Átadták hát a réges régen átvett 1-es villamosvonalat

Kemsei Zoltán   ·   2014.07.24. 13:45
00kicsi

Mi a titka ennek az időbeli elcsúszásnak? Hivatalosan eddig csupán próbaüzem zajlott. A műszaki átadás-átvétel folyamata vett igénybe ennyi időt, és nem is ment zökkenőmentesen. Soroljuk hát a május óta előfordult kisebb-nagyobb akadályokat!

Tarlós István főpolgármester adta át az 1-es villamos felújított szakaszát<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

A megnyitás után közvetlenül több kisebb-nagyobb hiba miatt kellett ismét a pótlóbuszokat bevetni: a sorozatos áramszedőtörésekre azóta sem született hivatalos, egzakt válasz, többen az új felsővezetéket, annak feszítettségét okolták. A május közepi felhőszakadások a pályát is elöntötték, és néha a vadonatúj perontetők alatt állva is részesültek az utasok az égi áldásból. Mint a nyár elején kiderült, a dilatációk sem megfelelőek, a tizennégy, a sínek hőtágulásának kompenzálására szolgáló szerkezet közül tizenkettőnél észleltek hibát, ezek kijavításáig lassújeleket kellett kitűzni a vadonatúj pályára. Nem a villamospálya felújítóinak hibája, inkább csak az egyeztetés hiányossága okozta, hogy a Honvéd kórház előtt (az egészségügyi intézmény közműcseréje miatt) a pályatest alatt komoly, a forgalom biztonságát is veszélyeztető üreget találtak. A hab a tortán a most is építés alatt álló szakaszt érintette: a Kacsóh Pongrác útnál egy munkagép a kisföldalatti födémjét is megrongálta, ami a népszerű FAV közlekedésében okozott fennakadásokat. A hibákat a kivitelezőkkel történt egyeztetés után minden esetben kijavították, a villamos most már zavartalanul haladhat.

Az újonnan átadott szakasz egyik végpontja: Lehel utca

Tarlós István főpolgármester a Lehel utca–Bécsi út szakasz hivatalos átadóján, a Flórián téri megállóban tartott rövidke ünnepségen elmondta, mindezek ellenére az 1-es villamos felújítása és hosszabbítása az ütemterv szerint halad, azt csak mi, a szerkesztőségben jegyezzük meg: remélhetőleg újabb bakik, lassújelek és utólagos javítások nélkül. A teljes beruházás során több mint hat kilométer új villamospálya épül, tíz megállóhelyet átépítenek, öt újat hoznak létre, kicserélik a teljes kábelhálózatot is. A beruházással 2015 első negyedévére készülnek el.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Pápai húsvét

Nagy Tamás   ·   2021.04.11. 15:00

Negyvenöt évvel ezelőtt történt: kora reggel pápai keresztanyám telefonált, hogy képzeljük, „nagy tragédia” történt a bánhalmi állami gazdaság üzemi útján, egy nagyobb testű fácánkakas rontott neki a céges nagy Polski krómozott lökhárítójának.