Átépül a Gomba

iho   ·   2013.05.08. 19:15
00

A Móricz Zsigmond körtéri, volt HÉV-, később villamos-végállomás átalakítása körüli több mint tízéves huzavona véget ér. Az előzetesen megadott határidőhöz képest ugyan kis csúszásban vannak, de a munka könnyebb része – a bontás – elkezdődött. Az épületből fényképeink készítésekor a tartóoszlopok, a tető, és természetesen a BKV áramátalakító állomása álltak, a HÉV-korszakot egyedül megőrzött bérletpénztárat is elbontották.

A nagyüzem idején<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(forrás: fortepan.hu)

Az átalakítás első tervei a Körtér rendezésének kezdetekor, a kétezres évek elején már napvilágot láttak. Akkor azonban csupán feldíszítették a jobb sorsra érdemes végállomási épület oldalát a látványtervekkel, érdemi munka nem történt. A Gomba körül elbontották a vágányokat, új díszburkolatot kapott a tér, és a sok vitát kiváltó „dínótojásokat” (fűtött kövek, a legnagyobb kis tetővel is ellátva eső ellen) helyezték el. A Gombában ekkorra már csak az áramátalakító és a pénztár maradt meg, az egyre jobban leromló belső teret farostlemezből készült paravánfal takarta.

Az Újbuda portálnak Hoffmann Tamás polgármester nyilatkozott még januárban a Gomba átépítésének terveiről.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.