Az Air India cáfol: nem maradnak a földön a 787-esek

iho   ·   2013.12.12. 10:00
air_india_boeing_cim

Az indiai nemzeti légitársaság cáfolta azt az értesülést, miszerint szoftverfrissítés miatt tíz-tíz napra ismét ki kellene vonnia vadonatúj Boeing 787-eseit a forgalomból.

A hír, amiről az iho/repülés is beszámolt, és ami szerint a Dreamliner-flotta ismét a földre kényszerül, valójában a légitársaság felettesétől, a kormány polgári repülésügyi miniszterétől származott, aki az újdelhi parlamentben tartott beszédében fogalmazott „félreérthetően”.

A légitársaság pontosítása szerint a gépek a normális időközi átvizsgálás alkalmával kapják majd meg a szoftverafrissítést. Az időközi vizsgálaton minden légitársaság minden gépe át kell, hogy essen a légialkalmassági engedélyben megszabott repült órák illetve repülési ciklusok szerint. A 787-esek ilyen vizsgálatra kerülnek hangárba, mindegyik gép a maga ütemezése szerint, és ekkor kerül sor az egyébként 3-4 napot igénybe vevő szoftverfrissítésre.

Az Air India azt is jelezte, hogy a szoftverfrissítés sem csak az indiai légitársaság gépeit érinti, hanem valamennyi forgalomban lévő Dreamlinert.

A Flightglobal a Flightaware adatbázisára hivatkozva azt is jelezte, hogy noha az indiai miniszter december elsejétől jelezte a gépek kivonását a forgalomból, valójában az Air India 787-esei azóta is a gyakorlatilag folyamatosan a levegőben vannak. A társaság már tizenegy Dreamlinerrel repül, és még 16 gépt vár leszállításra a gyártótól.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.