Take-off és leszállás ugyanazon a futópályán, már-már veszélyes közelségben. Videóval!
Az eset Mumbaiban történt, a légiirányítót felfüggesztették.
Az eset Mumbaiban történt, a légiirányítót felfüggesztették.
Az Air India utolsó Boeing 747-400-asai április 22-én emelkedtek utoljára a levegőbe a mumbai nemzetközi repülőtérről. A négy Jumbo új gazdára talált – az egyesült államokbeli, a pótpiaci tevékenységben jártas AerSale vette meg a madarakat.
Csak 2023 első felében 1044 géppel gyarapodott a gyártó rendelésállománya, ám ebben már benne vannak az indiai légitársaságok elképesztő nagyságrendű megrendelései is. Édes teher... Vagy mégsem?
Jelentős utasszállító rendelések, az ukrajnai háború miatt megnövekedett érdeklődés a katonai képességek iránt, a fenntartható technológia terén elért haladás, az első eVTOL történelmi repülése – ez az 1909-től megtartott párizsi légiszalon idei kiadásának gyorsmérlege.
Az Air India a következő években 300 gépes flottabővítésre készül, a leparkolt MAX-okból – első menetben? – ötvenet venne, nyilván erős kedvezményekkel.
Napi 2,6 millió dolláros infúzió, de jelentős géppark, komoly slot-állomány és óriási piac.
A járvány sújtotta óriásországban korlátozták a belső légiforgalmat is, de sűrűsödnek India felé a külvilágból a segélyrepülések.