Az Alstomtól vesz intercity-motorvonatokat Algéria

iho   ·   2014.08.30. 08:45
400px_alstom_coradia_liner

A napokban bejelentett kontraktus 21 milliárd dinárt, nagyjából 260 millió dollár értéket képvisel. A szerelvényeket az észak-afrikai ország nemzeti vasútja, az SNTF, az Algír–Orán, az Algír–Annába, az Algír–Kuszantína (Constantine), valamint az Algír–Bésar viszonylatokon tervezi használni.

Az algériai Coradia Linerek az SNCF szerelvényeihez nagyon hasonlóak lesznek a gyártó Alstom szerint<br>(látványterv: Alstom)

A Global Rail News arról ír, a villamos és villamosítatlan vonalakon egyaránt közlekedni képes motorvonatok beszerzése része az SNFT hosszútávú befektetési stratégiájának, amelynek köszönhetően a becslések szerint a jelenlegi harmincmilliós éves utasszám 2015 végére nyolcvanmillióra emelkedhet, azaz elengedhetetlen a gördülőállomány és az ahhoz szükséges infrastruktúra modernizálása.

A gyártó Alstom arról számolt be, a járműveket a Coradia-motorvonatcsalád Polyvalent-platformján alakítják ki. A szerelvények valószínűleg hasonlítani fognak a francia nemzeti vasút (SNCF) által tavaly rendelt Coradia Liner távolsági szerelvényekre, azonban kisebb módosításokat mindenképpen végre kell hajtani az algériai időjárási viszonyok miatt – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!