Az Ouigo után itt az inOui. Voilá!

iho/vasút   ·   2017.06.01. 16:15
400px_tgv

A francia nemzeti vasút SNCF a napokban jelentette be, hogy TGV-ről inOui-ra nevezi át nagysebességű személyszállítási szolgáltatásának prémiumszegmensét. Az első inOui-járatok július másodikán, a Tours és Bordeaux közötti Sud-Europe-Atlantique nagysebességű szakasz átadásával indulhatnak el a francia főváros és Bordeaux között.

A TGV-k prémiumszintjét ezentúl egyre inkább inOui-ként kell majd keresni (fotó: railteam.co.uk)

Helyi értesülések szerint a brandváltás részben annak köszönhető, hogy a vasúttársaság racionalizálni kívánja a szolgáltatási szintjeit. Az év elején megszüntették az iDTGV-t, belföldi nagysebességű szolgáltatásként már csak az inOui és az Ouigo maradt – utóbbi a TGV-k „fapados” brandje, amit az SNCF 2013-ban hívott életre. A vasúttársaság az évtized végére ötszörös növekedést prognosztizál a diszkontszolgáltatás utasmennyisége terén, ehhez az Ouigo-hálózat folyamatos bővítése is jelentősen hozzá fog járulni.

Az inOui viszont sokkal inkább a prémiumkategóriát preferáló utasokat célozza meg. Ehhez az SNCF jelentős összegeket invesztál a járművek, az ügyfélkapcsolat és a fedélzeti kényelmi szolgáltatások fejlesztésébe. Habár a TGV-járatok 2016-ban százötmillió utast szállítottak, a fapados légitársaságok és az utazásmegosztó alkalmazások erős konkurenciát jelentenek – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!