Az SNCF Voyageurs 2030-ig üzemelteti Új-Aquitaine TER-jeit

iho/vasút   ·   2023.07.30. 09:00
sncf_railcar

Új-Aquitaine régió és az SNCF Voyageurs új megállapodást írt alá a regionális vasúti személyszállítási közszolgáltatás üzemeltetéséről és finanszírozásáról. Tették mindezt mindössze öt hónappal az új vasúti szolgáltatási szerződések pályáztatását előíró rendelet hatálybalépése előtt.

A vonatkozó uniós jogszabály értelmében 2023. december 25. után minden új vasúti szolgáltatási szerződést pályáztatni kell. Az SNCF-fel kötött korábbi Transport express régional (TER) üzemeltetési megállapodás a 2019 és 2024 közötti időszakra vonatkozik, és egyértelműen pozitív hozadékkal járt: az időszakban a tizenegy százalékkal több vonatot harminchárom százalékkal több utas vette igénybe, javult a szolgáltatások minősége. Ezért Nouvelle Aquitaine régió ezért úgy döntött, hogy folytatja együttműködését az SNCF Voyageurs-szel. Az új, hét évre megkötött, napi 60 ezer ingázót érintő megállapodás a 2024 januárjától indul és 2030 decemberéig tart.

A régió és az SNCF Voyageurs ugyancsak partnerségben dolgozik a TER-hálózat használatának kibővítésén, és a bevételnövekedés érdekében pénzügyi ösztönző mechanizmust vezetnek be. Ennek egyik fő eleme az Optim'TER szolgáltatás átalakításának véglegesítése az egész régióban (Poitou-Charentes és Limousin-Périgord), a nagyvárosi RER szolgáltatások fejlesztése (Bordeaux, Bayonne), a járatsűrűség növelése, a menetrendszerűség javítása, valamint a TGV és Intercités szolgáltatások kapcsolatának optimalizálása. A további részcélok között szerepel a késések számának harmincnégy százalékos és a törölt TER-vonatok számának húsz százalékos csökkentése, valamint a járművek szolgálatképességének sorozattól függően 16–25 százalékos emelése.

A regionális vonatok üzemeltetése körülbelül 419 millió euró költséggel jár, ami a 104 millió eurós jegyértékesítésből és kompenzációból származó bevételből valamint a régió jóvoltából az SNCF-nek nyújtott 315 millió eurós támogatásból áll össze. Ezek az összegek elsősorban a gördülőállomány karbantartását, valamint az erre szolgáló létesítmények átalakítását, korszerűsítését ölelik fel. Ugyanakkor tizenegy Régiolis és négy Régio160N motorvonat beszerzéséről, továbbá a meglévő járművek élettartam hosszabbító felújításáról is szó van, összesen 340 millió euró értékben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.