Balesetveszélyesek a japán „fénykamionok”

iho/közút   ·   2011.12.11. 08:56

Az ok a balesetveszély: túl azon, hogy nagyon erős a fényük, el is vonják más vezetők figyelmét. A teherautók persze közlekedhetnek bárhol – ha vezetőik nem kapcsolják fel extra luxusvilágításukat.

A japán „fénykamionok” – magyar szemmel – leginkább egy nagyon neo(n)realista irányzatú búcsú esztétikai élményével vetekednek, fényerejük pedig biztosan felér vele, mivel a zárt rakterű teherautók szinte teljes felületét beborítják az égők, fénycsövek és izzók.

Japánban nem ritka a giccset is túlszárnyaló díszítés<br>(fotó: darkroastedblend.com)

A legharsányabbak oldalán hatalmas fény-kép kompozíció virít, a központi alakok T-rexek vagy más szörnyek. Annyi áramot fogyaszt a sok izzó, hogy külön generátorokkal kell őket árammal „etetni”, de még azokkal sem tart tovább húsz percnél a folyamatos üzem, mert túlhevülnek az áramfejlesztők. A fénycicoma ráadásul igen drága mulatság, akadnak, akik 30 millió forintnyi jent is ráköltenek teherautójuk fényűzésére. A külső extra díszkivilágítás mellett a belső sem akármilyen: a vezetőfülke szintén pazar beltéri fényekben pompázik.

A japán „fénykamionok” spontán klubokba szerveződnek és találkozókon világosítják fel egymást az egyre újabb technikai megoldásokról, no meg büszkélkednek műveikkel.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.