Baross utca: forgalomcsillapítás, új busz- és kerékpársávok

iho/zöldút   ·   2020.06.29. 09:00
baross_utca_kerekparsav0

Tovább bővül a kerékpárral biztonságosan járható úthálózat Budapesten, ezúttal a VIII. kerületi Baross utcában. A Budapest Közút szakemberei ma új kerékpár-útvonal kialakítását kezdik el szakaszosan, a Baross utca teljes, 2,1 kilométeres hosszán.

 

Busz- és bringasávok a Nagykörúton kívül

A Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán önálló kerékpársávokat, egyes részein busz–kerékpársávokat alakítanak ki. Ennek köszönhetően már nem a személyautók által használt sávokban kell haladni kerékpárral, ami biztonságosabb megoldás az autóval és a biciklivel közlekedőknek egyaránt. A busz- és kerékpársávok a közösségi közlekedés haladását is jelentősen segítik, ami szintén fontos szempont.

 

Forgalomlassítás a Nagykörúton belül

Nem alakítanak ki kerékpársávot a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán, hiszen fontos cél, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb nehézséget okozza a személyautóval közlekedők számára, és megmaradjanak számukra a parkolóhelyek. Ezen a szakaszon a biztonságos közlekedés feltételeit a megengedett legnagyobb sebesség csökkentésével biztosítják. Az autók maximum 30 kilométer/óra sebességgel haladhatnak a jövőben.

 

Biciklivel Kőbányától a belvárosig

A főváros mellett az VIII. és a X. kerület is elkötelezett abban, hogy javuljon a közlekedési szempontból fontos Baross utca környezete. A Kőbányai úti kerékpárút jelenleg az Orczy térnél véget ér, régi igény, hogy a belváros irányába folytatódjon ez az útvonal. Nem véletlen, hogy a Baross utcát érintő fejlesztés évek óta a tervek között szerepel, hiszen ezzel nem csak a VIII. kerületből, hanem Kőbányáról is biztonságosan lehet eljutni a centrumba. Bár az Orczy tér teljes átépítése és a csomópont közlekedési körülményeinek javítása csak később várható, azonban a Baross utca mostani átalakítása a nagykörúti kerékpársávokkal együtt már jelentősen javítja a környékbeli úticélok megközelítésének feltételeit.

(térkép: BKK)

Budapest 2019-ben elfogadott stratégiai közlekedési terve, a Budapesti Mobilitási Terv, szerint a város úthálózatát fokozatosan alkalmassá kell tenni arra, hogy gyorsabbá, kiszámíthatóbbá váljon a közösségi közlekedés, illetve hogy biztonságos, valós alternatívát kínáljon a fővárosiak számára a kerékpáros közlekedés. A korábban kitűzött célokkal összhangban Budapest önkormányzata még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten. A forgalomszámláló eszközök által elmúlt hetekben mért adatok alapján a Nagykörúton kialakított új kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. Naponta 3500-szor bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált. Az Üllői úton átlagosan 1500, a Bartók Béla úton pedig 3000–3500 kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök naponta.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.