Befogták a Szent Tehenet

Vörös Attila   ·   2015.06.14. 16:15
bszergej
  • videónk első fél percében olyan szép tájban megy egy olyan szép Szergej, amilyet még sosem látott
  • aztán a mecsekjánosi tekerős sorompó valós történetét láthatják pár másodpercben
  • de rövidesen visszatér kedvenc Szergejünk
  • 1:46-nál ki ne hagyják a szellőzőrács nyílását!
  • ha csak a 265-ös kürtjére kíváncsi, kezdje 2:07-nél!
  • aztán a füstélmény is meglesz
  • a végén pedig a komlói vonalra már nem jellemző méretű, csaknem húszkocsis tehervonattal robog el a lábunk alatt

Ha még mindig nem kapott kedvet, akkor kattintson ide, egyébként:

A 265-ös régi, kormányzati gépként mindig rendben volt, beosztott személyzete különös gonddal ápolta, tartotta rendben. Az utóbbi években kicsit elanyátlanodott, sokszor helyezték ki Ferencvárosból munkahiány miatt vidéki fűtőházakba, így Szolnokra, ahol megkülönböztetett elbánás nélkül végezte a helyi 62-esekkel együtt a nehéz munkát. Ráfért már egy kis külső-belső ráncfelvarrás, pláne, hogy a mozdonysorozat most ünnepli itthon a fél évszázados jubileumát. A kanizsai festőbrigád kiváló munkát végzett, igazából szavak sincsenek, mennyire jól néz ki ez a Szergej. Reméljük, a belső is jó lett, azt a dombóvári szakik vették kezelésbe.

Bodolyabér lankáinál halad Komló felé a 265-ös<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

A 265-ös nagyjából kész állapotban részt vett a budapesti Szergejünnepen, de aztán visszavitték Dombóvárra. Pár napja azonban teljesen elkészült, és a dombóvári irányítók el is küldik a hatlábút a környék tehervonataira: szerda óta a 265-ös járt már a kiszolgálómenetekkel

  • Pörbölyön (50-es és 154-es vonal),
  • Tamásiban (40-es és 48-as vonal),
  • Sárbogárdon (40-es vonal),
  • Nagydorogon (46-os vonal),
  • Komlón (47-es vonal).

Mi ezúttal a komlói menetre kísértük el. Szerencsés egybeesés, hogy kifejezetten hosszú vonat jött össze délutánra Komlóról, leginkább azért, mert a keddi menetet továbbító és lerobbanó 116-os Szergej mire tízzel feldöcögött a 47-es vonal végállomására, a kőrakodó brigádnak lejárt a munkaideje. Mecsekjánosi megálló-rakodóhelyen is volt munka: három rakott fás vagont három üresre cserélt be a 265-ös és személyzete.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek