Bejött az S76-os, folyamatosan nő a körvasúton utazók száma

iho/vasút   ·   2021.02.18. 12:05
00_korvasut_sokan_vannak

Az észak-budai és a kelet-pesti agglomerációt összekötő járat fontos átszállási kapcsolatot biztosít a személyszállításba bevont külső körvasúton keresztül.

Az S76-os vonat menetideje negyvenkilenc perc Piliscsaba és Rákos között.

A főváros területén belül a vonatok

  • az Óbuda és Rákos közötti távot 20–22 perc,
  • Aquincum és Újpalota között 12-13 perc,
  • az Újpest és Újpalota közötti szakaszt pedig 7 perc

alatt teszik meg.

Ezek az eljutási idők az autós közlekedésnél is gyorsabb és versenyképesebb eljutást biztosítanak.

Piliscsabától, illetve Óbudától Esztergom felé a csatlakozó S72, G72, Z72-es jelzésű vonatokkal tudnak továbbutazni az utasok. Rákoson az S60, G60, Z60, S80-as vonatokkal biztosít kapcsolatot a vasúttársaság Pécel–Gödöllő–Hatvan, valamint Sülysáp és Szolnok felé.

(térkép, fotó: MÁV)

A külső körvasúton 2020-ban épült Újpalota megállóhely öt perces sétával átszállást biztosít a vonatok és a 7, 7E, 8E, 108E, 133E, 277-es buszok között, így a főváros olyan területei is gyorsabban elérhetővé válnak Piliscsaba, Óbuda felől, amelyek jelenleg csak több átszállással és hosszabb eljutási idővel közelíthetők meg.

A MÁV-Start a járatok utasforgalmát rendszeresen nyomon követi, és a pandémia ellenére az utasszám folyamatos növekedését tapasztalja. Hétköznapokon Újpalota megállóhely napi forgalma meghaladja a 300 utast, míg a körvasúti utasforgalom az 1000 főhöz közelít.

A vonatokat Pécel–Gödöllő irányába tervezik továbbvezetni, a fejlesztés várhatóan idén megvalósul. A vasúttársaság célja, hogy a Rákos-patak menti agglomerációból közvetlen kapcsolatot adjon a körvasúton át Budapest északi területeire.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek