Amikor az élet írja a forgatókönyvet
A víz betörése nem tűnik valószínűnek, de a víztömeg nyomása megroppanthatja az alagút támfalait. A Bem rakpart egyik forgalmi sávját már június 7-én este lezárták a forgalom elől, egy nappal később a BKV minden nélkülözhető járművét ideszállította ellensúlynak. Tavasszal egy próbaterhelést végeztek sóderrel rakott teherautókkal, ám minden mozdítható haszonjármű a védekezésben vesz részt, egyedüli megoldásként a tömegközlekedési járművek maradtak.
Az élet azonban gyökeresen átírta a programot. Június 8-án (Medárd napján, mikor máskor?) délután özönvízszerű felhőszakadás csapott le Budára. A Duna magas vízszintje miatt a budai oldal csatornái nem tudták elvezetni az esővizet, tenger hullámzott a Fő utcában, a Bem téren, a Margit híd budai hídfőjénél. A katasztrófaelhárítók teljes gőzzel dolgoztak az újabb vízmennyiség kiszivattyúzásán és Dunába emelésén. A budai felső rakpartot és néhány környező utcát a rendőrség szoros kordonnal zárta el a kíváncsiskodók elől, egyedül a helybeliek (lakcímkártya és személyi igazolvány felmutatásával) mehettek be a területre. A 86-os autóbuszok megosztva, a Boigdáni út és a Nyugati pályaudvar, illetve a Clark Ádám tér és Óbuda között, a 160-as és a 260-as járatok a Nyugati pályaudvarig közlekedtek. Este nyolcra sikerült az utat annyira megtisztítani, hogy a buszok végül eredeti útvonalukon járhattak, a személyautók, az átmenő forgalom elől azonban továbbra is le van zárva a rakpart. Az este beálltával aztán feltűntek a Bem téren a forgalomból kivont ZIU trolibuszok is,