Cáfolja a BKK a villamostenderről megjelent híreket
A BKK vezérigazgatója a Népszavában megjelent, és több lap által is átvett cikkre reagálva sajtóközleményében elmondta: a lap újságírója a cikk megírása előtt nem kereste meg a BKK-t kérdéseivel, így naprakész tájékoztatást sem tudtak adni a tender állásáról.
Nem igaz, hogy a kormány nem kötötte meg a támogatási szerződést a villamosbeszerzésre – a beruházás támogatásáról még 2012. november 7-én döntöttek, a sajtónyilvános aláírásra Tarlós István főpolgármester és Völner Pál államtitkár társaságában december 9-én került sor. A hatályos támogatási szerződés 43 milliárd forintos keretéből 37 új villamos mellett 24 alacsonypadlós trolibusz beszerzésére, három kocsiszín felújítására és Dél-Budán akadálymentes peronok építésére is sor kerülhet, ez utóbbiakra a közbeszerzés kiírása folyamatban van.
A BKK nem késlekedik a tender lebonyolításável. Az ajánlatok beadásának és értékelésének határidejét módosítani kellett ugyan, de az újabb hatvan napos hosszabbítás nem felel meg a valóságnak, az eljárás lezárását augusztus végére tervezik.
A Népszava szintén valótlanul állítja, hogy a BKK létrejötte óta egyetlenegy közlekedési projekt sem indult – Vitézy Dávid többek között a Mercedes Citaro buszok beszerzését, és a várhatóan szeptemberben induló Futár-rendszert emelte ki, de felhívta a figyelmet arra is, hogy több beruházás (1-es, 3-as villamosprojekt, Bubi), és több tervezés elindítása a BKK nevéhez kapcsolódik. A közlekedési csúcsszerv megalakulása óta mintegy százmilliárd forint értékű beruházás támogatási szerződéseit kötötték meg.