Továbbra is szárnyal a magyar tengeri konténerforgalom
Történelmi rekord a magyar tengeri áruszállításban: több mint tizennégy százalékkal nőtt a rakott konténerforgalom 2025 harmadik negyedévében. Az adriai útvonalak uralják a piacot.
Történelmi rekord a magyar tengeri áruszállításban: több mint tizennégy százalékkal nőtt a rakott konténerforgalom 2025 harmadik negyedévében. Az adriai útvonalak uralják a piacot.
Az olasz vasúti árufuvarozási szektor évek óta válsággal küzd, ami az ország kikötőire is kihat: a létesítmények 2022 óta általánosan csökkenő forgalomról panaszkodnak. Van azért némi remény.
A TransFer-fuvar két fontos vasúti árufuvarozási csomópontot köt össze, erősítve és optimalizálva ezzel a két ország közötti logisztikát.
Mindeközben a Luka Koper forgalmi rekorddal zárta 2023-at, a minap pedig új kamionterminált adtak a kikötőben.
Az első tehervonat 2026-ban mehet végig a huszonkét kilométer hosszú sínpáron.
Mivel a blokkolt fekete-tengeri kikötőkből nem lehet elfuvarozni az ukrán konténereket, az RCO-HU új, korábban ebben a viszonylatban nem használt útvonalakat nyitott meg az ukrán áruval töltött konténerek adriai kikötőkbe juttatása érdekében.
Hamarosan befejeződik a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) kiterjesztése a Balkán-félsziget nyugati részére, valamint a régió integrációja az Európai Unió vasúti piacába. Ehhez azonban még szükséges néhány lépés.
A Kopert Divačával összekötő, új, huszonhét kilométeres vasútvonal jelentős plusz szállítási kapacitást nyújt majd a fontos adriai-tengeri kikötőnek.
Heti négy konténervonatot szállít a fiumei kikötőből Belgrádba a Maersk szállítmányozó cég megbízásából.
ČD Cargo Adria néven Horvátországban is leányvállalatot alapított a cseh kargó.
Az első, húsz kocsiból álló szerelvény gépeket, gépjárműalkatrészeket, elektronikai berendezéseket és ruhaneműket hozott Ázsiából Budapestre.
A Luka Koper megkezdte a kikötői I. móló déli részének bővítési munkálatait.