Összekötötte a Rail Cargo Hungaria a trieszti kikötőt Magyarországgal

iho   ·   2020.11.03. 18:10
railcargogroup

Heti négy vonatpár Budapestre közlekedtetésével kapcsolódott be a menetrendszerű vasúti konténerforgalomba a Rail Cargo Hungaria. Az első, húsz kocsiból álló szerelvény gépeket, gépjárműalkatrészeket, elektronikai berendezéseket és ruhaneműket hozott Ázsiából Budapestre, majd magyar élelmiszeripari és műanyagipari termékekkel, valamint gépalkatrészekkel rakott konténerekkel tért vissza az adriai kikötőbe.

A Rail Cargo Hungaria ezzel Pireusz, Rijeka és Koper mellett a trieszti dokkot is bekapcsolta konténervonat-hálózatába, amelyet folyamatosan továbbfejleszt. Az észak-olasz kikötőből a tervek szerint december közepétől a vonatszám a háromszorosára is növekedhet.

Alig egy hónap leforgása alatt a többi adriai kikötőből is jelentősen élénkült az árufuvarozás volumene. A budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-et hetente kettővel több importvonatpár köti össze a koperi és a rijekai kikötőkkel egyaránt, a görög Pireusz és a konténerterminál közötti forgalomnövekedés is hasonló. A déli dokkokba irányuló árukat jelenleg mintegy heti harminc vonatpár továbbítja.

Élénkül a Magyarország és Kína közötti szárazföldi vasútiáru-forgalom is. Októberben Hszian és Csinan mellett újabb kínai ipari központtal, Sencsennel jött létre menetrendszerű vasúti összeköttetés. Ez a vonat is Kazahsztánon, Oroszországon és Ukrajnán keresztül érkezik a magyar határra, Záhonyba (Eperjeske). Enyhe növekedés tapasztalható a Kínából magyarországi úticéllal érkező, az Európai Unióba a lengyel Małaszewicze állomáson belépő konténervonatok számában is. Ebben az évben eddig több mint félszáz szerelvény érkezett ebből az irányból. A vonatok elsősorban a magyar piacra hoznak termékeket, de az RCT – BILK-ből sok konténer folytatja útját vasúton Olaszországba, Romániába, Törökországba, Németországba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkezdődik a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó korszerűsítésének előkészítése: 740 méter hosszú tehervonatokat is akar közlekedtetni rajta a GYSEV

GYSEV/iho   ·   2025.02.13. 09:10

A „Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó egyes nyugat-dunántúli szakaszainak korszerűsítése – megvalósíthatósági tanulmány és tervek készítése” című projekt célja az észak-déli irányú vasúti közlekedés egyik kiemelt magyarországi szakaszának fejlesztését készíti elő.