Újabb konténerfuvart halászott el a ČD Cargo Adria

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2022.01.27. 18:00
ADRIA1

Heti négy konténervonatot szállít a fiumei kikötőből Belgrádba a Maersk szállítmányozó cég megbízásából. 

A 2021-ben alapított ČD Cargo Adria újabb szállítmányozási lehetőséghez jutott a Balkánon. A horvátországi Rijeka (Fiume) és a szerb főváros között heti négy konténervonatot indít a cseh teherszállítási vasúti vállalat. Egyelőre saját kocsikon, de bérelt mozdonyokkal továbbított vonattal bonyolítják le a szállítást a Maersk megrendelésére. Tavaly a ČD Cargo Adria már lecsapott egy hasonló üzletre ugyanezen a vonalon, akkor a Coscoval szerződött a szállítások lebonyolítására. 

A cseh vasúttársaság adriai leányvállalatának eltökélt szándéka, hogy még az idén, várhatóan májusban megszerezze a horvát hálózaton az árufuvarozási engedélyt, mint önálló szállítmányozó. A horvátországi terjeszkedés által a vállalat szeretne minél több vasúti szállítást lebonyolítani a fiumei kikötőből, és vissza. A megalapított leányvállalat fő célja, hogy egy éven belül saját szervezésben, saját mozdonyokkal megkezdhesse az árufuvarozást Fiuméból csehországi, németországi, és lengyelországi célállomásokra. 

A ČD Cargo az utóbbi két évben nagyon felerősítette a külföldi terjeszkedési tevékenységét, a vállalat vezetésének célja, hogy a ČD Cargo fuvarozási potenciáljának és a bevételének az egy ötödét a nemzetközi szállítmányozás adja. Legutóbb 2020. novemberében jegyezték be a ČD Cargo külföldi leányvállalatát, mégpedig Magyarországon, CD Cargo Hungary néven.
 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.