Kombiverkehr: a legrosszabb esetben le is állhatunk!
A német logisztikai társaság szerint 2025-ban megduplázódnak a vasúti áruszállítás költségei Németországban. Távolodik a modális váltás célja.
A német logisztikai társaság szerint 2025-ban megduplázódnak a vasúti áruszállítás költségei Németországban. Távolodik a modális váltás célja.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) előrejelzései szerint az útdíjak, az üzemanyagok adója és a bérköltségek is nőnek, emelkednek a raktárbérleti díjak.
Október elsejével 17,6 százalékkal korrigálták a magyar útdíjakat, januártól pedig további harminc–negyven százalékos emelés várható.
A 100-as vonalon például a pályafelújítások ellenére is nő majd a menetidő, ráadásul fontos állomásokon nem állnának meg az IC-k.
Változnak a Mol Bubi közbringa-szolgáltatás díjai január 19-étől. Ezzel együtt a szolgáltatás is fejlődni fog, hiszen jövőre újabb gyűjtőállomások és több száz vadonatúj kerékpár állhat forgalomba, azaz a tavaly májusi indulása óta duplájára nő a kerékpárok száma.
Az árnyomást csak a többletkiadások terheinek megosztásával, a szolgáltatási díjak emelésével tudják mérsékelni.
Emelkednek a helyi autóbuszközlekedés, a parkolás és a közterület-használat díjai július 1-jétől.
A vasúti árufuvarozóknak alkalmazkodniuk kell a folyamatosan változó körülményekhez a költségeik kordában tartása érdekében.
Megjelentek az első uniós állami támogatások az Ukrajnában dúló háború és az annak következtében életbe léptetett szankciók miatt szenvedő vállalatok veszteségeinek enyhítésére.
Az iparág vállalatai Európa-szerte aggodalmukat fejezik ki a működési költségek jelentős növekedése miatt.
A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület tagvállalatai közös nyilatkozatban kérik az áremelkedéssel a szektort érő negatív hatások tompítását a vasúti árufuvarozás versenyképességének megőrzése érdekében.
A vasúti árufuvarozóknak valami mindig fáj, ez nem is csoda, a különféle fuvarozási módok jövedelmezőségét összevetve a vasúti fuvarozók eredménytermelő képessége csekély, azt egy határkrízis, egy hosszabb vágányzár, vagy valamelyik költségelem drasztikus (és részben váratlan) emelése romokba döntheti, márpedig veszteséges környezetben kevés cég marad sokáig életben.
Bruttó három forinttal nő a motorbenzin ára, a gázolajé nem változik.