Menetrendváltás Európa-szerte, íme a legfontosabb változások
Számos nemzetközi útvonalon javultak a napközbeni eljutási lehetőségek, egyre nagyobb teret nyernek az akkumulátoros motorvonatok.
Számos nemzetközi útvonalon javultak a napközbeni eljutási lehetőségek, egyre nagyobb teret nyernek az akkumulátoros motorvonatok.
A lengyel nagy sebességű vonat 2025 előtt azonban nem mehet külföldi pályára.
Összesen harmincnyolc hétkocsis szerelvényre és negyvenöt többáramnemű mozdonyra van igényük.
A vasúti közlekedés fejlesztéséről és az Európai Unióval folytatott tárgyalásokon képviselendő közös álláspontok kidolgozásának szükségességéről is szóló együttműködési megállapodást írtak alá a visegrádi csoport közlekedésért felelős miniszterei.
Lemberg és a lengyel határ között tervezi az UZ az új vasútvonal építését. Ha elkészül, a vonatok három és fél óra alatt lehetnek Krakkóban.
Október 23-án túlzás nélkül repülőtörténeti eseménynek ad helyet a RepTár Szolnoki Repülőmúzeum. Ha ideiglenesen is, de ismét egy eredeti, második világháborús Bf 109-es együléses vadászrepülőgép érkezett Magyarországra.
A Prága és Opava között közlekedő intercityken lehet őket kipróbálni.
Tizenhat éve nincs személyforgalom a Zólyom–Ipolyság vasútvonalon, január 2-ától viszont már lesz. Hamarosan Drégelypalánk is bekapcsolódhat.
Nyolc halott és közel száz sérült a mérlege Csehország egyik legnagyobb vasúti balesetének, amely 2008. augusztus 8-án történt.
A cseh társaság első magánvasúti szolgáltatóként közlekedtethet nemzetközi vonatokat Lengyelországban. Krakkó–Prága-járatokkal indítanak.
Allison-váltós Solarisokkal bővül a hannoveri flotta, de Barcelonába és Krakkóba is ilyen járműveket vásároltak.
A 3,7 kilométer hosszú belső elkerülő szakaszon alagutak és más műtárgyak is épülnek.