Száz százalékban magyar tulajdonba kerülhet a GYSEV?
Lázár János szerint a magyar állam lát fantáziát abban, hogy felvásárolja az osztrák állam részesedését a vasúttársaságban. Az osztrák Strabag 6,1 százalékára is tettek ajánlatot.
Lázár János szerint a magyar állam lát fantáziát abban, hogy felvásárolja az osztrák állam részesedését a vasúttársaságban. Az osztrák Strabag 6,1 százalékára is tettek ajánlatot.
Az idén tízéves, észtországi központú vállalat innovatív megoldásai átalakítják az emberek városi közlekedését.
A 80–100 ezer rollerből mintegy 25 ezer bérelhető vagy közösségi roller, a többi magántulajdonban van a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint. A rollerezés népszerűségét mutatja, hogy egy-két éve még csak feleannyian használták ezt az közlekedési eszközt.
Ezzel a lépéssel jelentősen javult a rendezetlenül lerakott megosztott elektromos rollerek miatt kialakult korábbi kaotikus helyzet. A szülinapot ünneplő Mobi-pontok használatával a budapestiek nemcsak időt takarítanak meg, hanem hozzájárulnak egy élhetőbb Budapest kialakításához is.
Elfogyott az osztrák főváros türelme: május 19-étől csak a kijelölt mobilitási pontokon, illetve parkolóhelyeken lehet letenni a közösségi e-rollereket.
A Jövő Mobilitása Szövetség két évvel ezelőtti előrejelzése 2023-ra 30–40 ezer rollerrel számolt, a gyors közlekedési eszköz azonban sokkal nagyobb számban terjedt el, s ma már 80–100 ezer rollerrel közlekednek az emberek.
Ezentúl nem lehet járdán leparkolni a kölcsönjárművet, minden roller helyzetét nyomon követik és automatikusan leállítják a járművet, ha olyan helyre hajtanak be vele, ahol nem szabad használni.
Az elmúlt időszakban kialakított parkolóhelyeknek immár hivatalos nevük is van: Mobi-pontok.
Mivel az osztrák városokban is egyre több közösségi e-roller szolgáltató lép be a piacra, az Osztrák Városok Szövetsége és az AustriaTech útmutatót dolgozott ki a településeknek, mire figyeljenek a szolgáltatás engedélyezésekor.