Combosodó osztrák tehergépek
Az elkövetkező öt évben három tenderen összesen kétszáz korszerű mozdony beszerzéséről döntött a Rail Cargo Austria. Az első közbeszerzést 2017-re írták ki, három részletben összesen száz mozdonyt tartalmaz. Az minden gépre, beszerzésre érvényes, hogy Európa vasútjainak többségén tudni kell közlekedniük legalább százhúsz kilométer per órás sebességgel.
Az első tender három részre oszlik: ötven Last Mile (azaz kiegészítő dízellel felszerelt), 5600 kilowattos villanygépet, és kétszer huszonöt többáramnemű villamos mozdonyt tartalmaz. Még 2017-ben tervezi beszerezni a cég a „Supercargo Ost” mozdonyokat: a kétszer négy, vagy hattengelyes kivitelű, 5600 kilowattos villany- és 1800 kilowattos dízelmotorral szerelt Last Mile mozdonyokból ötvenet szereznének be. Ezeket a gépeket kifejezetten a dél- és kelet-európai forgalomra optimalizálnák, Magyarországtól Törökországig. 2020-ra jönne újabb ötven „Supercargo West” hibridmozdony, amelyek német–török, gépcsere nélküli forgalomra lennének alkalmasak.
Az adatok a railcolor.net oldalról származnak, németül tudóknak linkeljük az osztrák közbeszerzések oldalát is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!