Coradia LINT-eket vesz az AKN

iho   ·   2013.05.22. 16:40
400px_akn_lint

Az Altona–Kaltenkirchen–Neumünster Eisenbahn (AKN) és a francia vasúti gyártó által a napokban aláírt, hatvanmillió euró értékű megrendelés értelmében a Coradia-motorvonatcsalád LINT 54 típusú, kétrészes dízelmotorkocsijai érkeznek a vasúttársasághoz.

A LINT 54-es motorkocsik részenként két forgóvázzal rendelkeznek. Meghajtásuk azonban kissé szokatlan, aszimmetrikus módon valósul meg: az egyik részen csak az egyik, a másik részen viszont mindkét forgóváz hajtott (B’2’+B’B’). Ez leginkább annak köszönhető, hogy a kisebb és könnyebb, 41 méteres verzió mozgatásához elég két, 315 kilowatt teljesítményű dízelmotor, az 54 méteres viszont a tömeg- és hossztöbblet miatt már három, 390 kilowattos MTU-erőforrást kapott. Az 54,27 méter hosszú LINT 54-esek 176 ülő- és 170 állóhelyet kínálnak az utasoknak. Az utascserét oldalanként négy ajtó könnyíti. Az AKN LINT-szerelvényeinek legnagyobb engedélyezett üzemi sebessége százhúsz kilométer per óra lesz. A motorvonatokból több egység is vezérelhető szinkronüzemben, összekapcsolódásuk Schaku központi ütköző- és vonókészülék által valósul meg.

Az AKN Coradia LINT 54-eseinek egyike, egyelőre még csak a tervezőasztalon<br>(látványterv: Alstom)

A Railway Gazette arról ír, hogy a LINT-eknek köszönhetően az AKN lecserélheti a már jócskán korosodó, a LINT-eket kifejlesztő Linke-Hofmann-Busch (LHB) cég – amit végül az Alstom felvásárolt – által 1976–1977-ben gyártott VTE-motorvonatokat. A regionális vasúttársaság igazgatótanácsának egyik tagja arról nyilatkozott, hogy a jelenleg közlekedő, kétrészes VTE-szerelvények igencsak elhasználódtak az évtizedek során, emellett túl zajosak és a napjainkban elvárható komfortszintet sem biztosítják az utasok számára.

A tizennégy LINT-szerelvényt az Alstom salzgitteri gyártóegysége szereli össze. A szállítás 2015 második felében esedékes a szerződés alapján. Az új LINT-eket 131 kilométer hosszú hálózatán, elsősorban az A1-es vonalon, Neumünster és Hamburg-Eidelstedt között tervezi felhasználni az AKN – számol be az International Railway Journal.

Kapcsolódó hírek