Csak elfér

iho/vasút   ·   2013.01.23. 16:30
400alstom

Az utóbbi fél évben felgyorsultak az események az Alstom metrók körül, sorra érkeznek a vonatok a lengyelországi Katowicéből. A budapesti metrószerelvényeket Franciaországban tervezték, a forgóvázak, ajtók, fékrendszerek és egyéb részegységek is ott készülnek. A kocsiszekrényeket az Alstom Transport lengyelországi Gyártási és Összeszerelési Kompetencia Központjában, Katowicében gyártják, itt történik a vonatok összeszerelése is. Az Alstom Metropolisokat aztán trélerre rakják, és kocsinként szállítják Budapestre.

Az MMV intézi a BKV szállításait. Többnyire a saját Bobójukkal, néha a Trakciótól rendelnek vontatást<br>(fotók: Vörös Attila)

A 2-es metró vonalára összesen 22, ötkocsis szerelvény érkezik, ezek jó része már dolgozik is a kelet-nyugati vonalon. A kettes metró vonalán várhatóan tavasz–nyár körül már teljesen átveszik az uralmat az Alstom vonatok.

Szerkesztőségünk kedvence továbbra is a zártárcsa a szélvédő mögött

Két vonat eddig nem fért el a Fehér úton, ezért Kelenföldön, a négyes metró járműtelepén tárolták őket. Az egyik szerelvényt kedden szállították át a Fehér útra a nagyvasúton. A metrószállítás a szokásos útvonalon, a 4-es metró iparvágányától Kelenföldön, Ferencvároson, Kőbánya felsőn és Kőbánya teherpályaudvaron át zajlott. A Fehér úti járműtelep iparvágánya Kőbánya teherről ágazik ki (lásd korábbi cikkeinket itt és itt). A MÁV hálózatán a szerelvényt az MMV Bobója húzta.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.