Cseh és szlovák újdonságok

iho/vasút   ·   2011.10.05. 14:00
railjet_lil

A cseh Railjetek, vagyis a Siemens Viaggio szerelvények eredetileg az ÖBB számára készültek volna, de a teljes 67 darabos megrendelés utolsó 16 példányára az osztrákok már nem tartottak igényt, így viszonylag olcsón, 200,5 millió euróért szerezhette meg a ČD a hét kocsiból álló szerelvényeket.

A cseh vasút színtervei a Viaggio szerelvényekhez

A Siemens 2013 és 2014 között szállítja majd az új, 230 kilométer per órás sebességre alkalmas vonatokat a cseh vasútnak, jelenleg még az ÖBB számára is le kell gyártaniuk 11 további szerelvényt. A sajtóközleményekből nem derül ki egyértelműen, hogy várható-e rendelés a csehektől a Railjethez megszokott Eurosprinter mozdonyokra, de a kiszivárogtatott színterv már a Skoda 109E típusú mozdonyt ábrázolja mint a Railjet vonóerejének forrását.

Lehetséges, hogy a Skoda 109E adja majd a vonóerőt a Railjetnek?<br>(képek: ČD)

Szintén a Skoda 109E modellnek egy lassított, elővárosi forgalomra optimalizált változatát teszteli napjainkban a szlovák vasúttársaság. A ŽSSK 4,8 millió eurót fizetett az első két példányért. Az első várhatóan decemberben állhat üzembe, a második pedig majd tavasszal követi.

A Skoda új mozdonya szlovák színekben sem fog kevésbé impozáns látványt nyújtani. A kép még a csehországi próbafutások idején készült<br>(fotó: Jaroslav Charvát)

A 6400 kilowattos teljesítményű mozdony 160 kilométer per órás sebességre képes, üzemeltethető 25 és 15 kilovoltos váltóáramú feszültségről éppúgy, mint 3 kilovoltos egyenáramról. Az interoperabilitás jegyében a mozdoyt ellátták az ETCS 1 vonatbefolyásoló berendezéssel is.

Kapcsolódó hírek