Csehországban próbázik a lengyel Pendolinó

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2018.05.15. 16:15
kiskep_03

A PKP Intercity által üzemeltetett ED 250-es sorozatú, korszerű Pendolinó Észak-Morvaországban, a Bohumín (Oderberg) és Polom közötti 53 kilométeres vonalszakaszon próbázik, hogy megszerezze a csehországi futáshoz szükséges tanúsítványokat. A tesztelést a gyártó, az Alstom kérésére hajtják végre, ezzel a cég eleget tesz a megrendelő által szabott előírásoknak. A vonat fedélzeti biztosítóberendezését tesztelik száz kilométer per órás sebesség mellett.

A lengyel Pendolinó szerelvénye a velimi tesztpályán 2014-ben<br>(fotó: vladanfoto.cz)

A lengyel Pendolinó szerelvény már járt Csehországban, mégpedig a jól ismert velimi tesztpályán, 2014-ben. A szerelvény maximális sebessége 250 kilométer per óra. A PKP IC összesen húsz Pendolinót vásárolt, egyet viszont már le kellett selejtezni egy kamionnal történt ütközés után. A szerelvények jelenleg Varsó és Krakkó, Katowice és Wroclaw között közlekednek, mint prémiumkategóriás EIP (Express InterCity Premium) vonatok.

A Rynek Kolejowy már tavaly januárban hírt adott arról a szándékról, hogy a PKP Intercity szívesen közlekedtetné a Pendolinóit Varsó és Prága, illetve Bécs között.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.