Cseréltek a csepeli csokin is
A csepeli ipart kiszolgáló RCH tartalék startos Bobóját február közepén itt is 2068-as dízelre cserélték.
A Rail Cargo Hungaria a fővárosi és a váci csomóponti kiszolgáló tehervonatok (csokik) élén ősszel az addigi Starttól bérelt vontatásszolgáltatást (értsd: remot Bobót, Szergejt) felmondta, és a tehervonatokat már a saját 2068-as dízelmozdonyaival húzza. Akkor egyetlen kivétel volt: a Soroksári úti csoki továbbra is M44-es maradt. Egészen mostanáig, a Bobót nemrég ezen a vonaton is 2068-asra váltották.
A Soroksári úti RCH-s tartalék feladatai közé tartozik a csepeli iparba tartó kargós vonatok továbbítása Sorút rendezőből. A Szabadkikötőben naponta többször is megfordulhat, de a már a Metrans birodalmának számító Csepel gyártelepre is heti több irányvonatot kivisznek. Ide elsősorban tartályvonatokat hoznak, de ócskavasrakodás is előfordul a szomszédos Intermetal vastelepen. A Szabadkikötőben változatos feladatok adódnak: acéláru, gabona, ócskavas a gyakoribb áruféleségek.
Jó hír a Bobók rajongóinak, hogy Csepel azért nem marad Bobó nélkül. A Szabadkikötő vasúti mozgásait kiszolgáló MÁV-REC Kft. a Kocúrja mellett több ilyen mozdonyt is állomásoztat a kikötőben, az iparos Bobók közül kerül ki a Kocúr melletti másik tartalék – esetleg mindkettő, ha a 740-es aznap nem hadrafogható. A MÁV-REC Bobói nemcsak a kikötő területén belül dolgoznak, hanem rendszeresen kis is járnak Soroksári út rendezőbe konténervonatokért.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!