Csudakocúrral húzták Dunakeszire a legújabb KISS motorvonatot

Vörös Attila   ·   2020.11.12. 18:00
13170_E3VA8880_201111_

Ez már a második KISS, amit Minszkben szereltek össze.

Újabb emeletes vonat érkezett meg Dunakeszire szerda este, ezt a KISS szerelvényt is a CER vasútvállalat továbbította Rajkától a célállomásig. Az első ilyen menet még október 28-án volt, akkor a 815 016-os egységet remot Búvárral továbbították.

A szerdai menet érdekessége, hogy gyakorlatilag zsírúj mozdonnyal, a CZ Lokonál nemrég átépített remot Kocúrral húzták. A CER mindkét 740-es mozdonyát felújíttatta, az elmúlt néhány héten pedig a magyar vizsgákat is teljesítették a gépekkel, így már hazánkban is közlekedhetnek. Információink szerint jelenleg a mozdonyvezetők a típusismeretet szerzik meg a 742 761-es Kocúron. De már a párja, a 742 762-es is járt Magyarországon.

Ferencváros állomáson halad át a Rajka–Dunakeszi menettel a 761-es Kocúr (fotók: Vörös Attila)

A Kocúrral a CER könnyebb szerelvényeket továbbít, a KISS-en kívül már pályaépítő vonat élén is láthattuk. A mozdony praktikus bevetési területe lehet a trafóvonatok és kitérőszállítmányok is, illetve az előszállási etanolforgalomban plusz erőt adhat a Búvárnak, ha a vonat terhelése ezt megköveteli. A CER-nek dízelfronton két remot Búvárja (753 609 és 610) és a 774 714-es remot Dongója van, utóbbi Csillagrombló azonban gyakran betegeskedik, most időszakos karbantartáson van a CZ Lokonál. Ezek mellé csatlakozhat be a két felújított Kocúr. Az összes említett dízelgépet a CZ Loko építette.

Miből lesz a cserebogár! Klasszik CER-740-es a Körvasúton 2018-ban

A CZ Loko 2009 óta épít 742.7 sorozatú remot Kocúrokat. Az eredeti 740-es sorozathoz képest ezek a gépek már gyorsabbak és erősebbek is, 70 helyett 100 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak, a teljesítményük pedig 883-ról 1000 kW-ra nőtt, az eredeti dízelmotort Caterpillar 3508C jelű egységre cserélték. A felújított gépek tömege azonban 8 tonnával csökkent, a régi 740-esek tömege 72 tonna, a 742.7-es sorozaté csak 64. A gépek indító vonóereje nagyjából azonos: a 740-eseké papíron 216, a felújított változaté pedig 208 kN.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Száz százalékban hazai

iho   ·   2021.03.04. 15:45

A NIF Zrt. beruházásában, a Prolan Zrt. kivitelezésében ától cettig magyar fejlesztésű komponensekből épült ki a központi forgalomirányítás az újszászi oldalban, illetve a Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszon.