De hol van a drót?

iho   ·   2015.04.02. 09:11

A Népszabadság Online-on megjelent írás a villamosítást hiányolja a vonal felújításáról. Azt már többször kivesézték rajtunk kívül is a különféle sajtóorgánumok, hogy erős késéssel épül újjá az Óbuda–Pilisvörösvár közötti pályaszakasz, habár a két évvel ezelőtti hangok még sokkal optimistábban csengtek.

A lényeg: ha el is indul júniusban a forgalom, mindenképp a már megszokott Siemens Desiro motorvonatokat láthatjuk majd, a villamosítást eleve külön projektként hirdették meg. Ahogy a NOL kérdésére a MÁV-nál megerősítették: a közbeszerzés a felsővezeték kiépítésére egy hónapon belül elindulhat, az előreláthatólag 2016 harmadik negyedévéig (természetesen sikeres tender esetén tartható csak ez a határidő) tartó villamosítást az EU Integrált Közlekedési Operatív Programjából finanszírozzák majd, a munkák összköltsége nyolcmilliárd forint, ebből 6,8 milliárd a támogatás.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Részleges államosítás a brit vasúton

iho/vasút   ·   2021.07.27. 15:00

Az új szervezet feladata lesz a pályavasút működtetése, a pálya tulajdonosi jogainak gyakorlása és karbantartása mellett a hálózat fejlesztése, a menetrend egyeztetése, a viteldíjak meghatározása és beszedése is.