December közepétől újra jár az 1-es villamos
A nagyállomás előtti terület mérete nem változott, de az átrendezésnek köszönhetően áttekinthetőbb lett az Indóház tér, és nagyobbnak tűnik. Jutott hely pihenőöbölnek, a padokkal, fákkal, növényekkel kis park alakul. Hétfőn tesztelték az új ivókút és a csobogó működését, majd télire elzárták a vízrendszerét. Tavasszal a város ivókútjaival és szökőkútjaival együtt kapcsolják majd be – írja a Délmagyar.hu.
Az újság beszámol róla, hogy a kivitelező konzorcium jelenleg a Gőz utcai torkolatban dolgozik, rögzíti az 1-es vonal utolsó vágányszakaszát. A Szent Ferenc utcában a díszburkolat utolsó négyzetmétereit rakják. Látszik, hogy a Boldogasszony sugárút és az Indóház tér közötti rész zsákutca lesz, kétoldalt fasorral szegélyezve, itt lesz majd az egyik parkoló. Szaporodtak a gránitburkolatú magasított peronok: az 1-es mellé párhuzamosan a 2-es villamos is befér a végállomásra. A buszok már a Gőz utcán érkeznek a térre, és a Galamb utcán távoznak.
A nagyállomás előtt díszburkolatos gyalogoszónán sétálhatnak be az utasok a vonatokhoz. Autóval nem lehet keresztülhajtani a téren; a Galamb utca lesz kétirányú, oda engedik majd be a kocsikat a tér szélén kialakított másik parkolóhoz. Biciklivel is a tér ezen felén, az állomás és a „kőlyuk" között lehet majd parkolni. Készül a régen várt kulturált tárolóhely. A taxik továbbra is a tér másik felén járnak be, már most is a végleges helyükön várakoznak: a kisposta előtt, néhány méterre a régi drosztjuktól.
Az Aradi vértanúk terén napokon belül befejeződik a peronépítés, elkészülnek a fedett megállók, korlátok. A tér vágányrendszerét a Hősök kapuja alatt összekötötték a korábban elkészült Boldogasszony sugárúti sínekkel, a bazaltbeton szilárdulására kell még várni – tájékoztatta a lapot Csanádi Zoltán, a tömegközlekedési nagyprojektet lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. A Zrínyi és a Kelemen utcában a térburkolatos járdát véglegesítik az építők, valamint a sínek és a szegélykövek közötti terület burkolatát készítik. A Széchenyi téren a kertészeti tereprendezés és a fedett esőbeállók üvegezése, festése az utolsó mozzanat.
Hamarosan megtartják a villamos próbajáratát, ez az egyik feltétele a műszaki átadás elindításának. A tervek szerint az 1-es vonalon december közepétől utazhatunk majd villamoson végállomástól végállomásig. A december 15-i határidőt tartja a kivitelező, ami az eredeti tervekhez képest egy hónapos csúszást jelent. Ezt a Kelemen és Zrínyi utcai közműproblémák miatt a megrendelő város és az uniós projekteknél kötelezően eljáró mérnök elfogadta.