Delta: Budapest jövőre törölve?
Így megszűnik az Atlanta–Sanghaj napi járat, amelyet 2008-ban indítottak, és azóta is volt, hogy felfüggesztették, majd két éve heti két járatként folytatták tovább, de a járat továbbra is „gyengén teljesített”, január 18-tól tehát ismét leállítják.
A további atlantai tengerentúli járatok, amelyeket nem tervez jövőre fenntartani a Delta: Athén, Koppenhága, Moszkva, Prága és Tel Aviv. Ezeket már korábban szezonális járatokká fokozta le a társaság, de a mostani elképzelés szerint egyáltalán nem akarja fenntartani őket, jövő nyáron sem.
A törlések a légitársaság már korábban bejelentett kétszázalékos kapacitáscsökkentő programjának részei, elsősorban tehát a gyengébben teljesítő transzatlanti piacon. Ugyanakkor a Deltának jövő nyáron még mindig hetven külföldi célállomásra indulnak gépei, és a légitársaság továbbra is fontosnak tartja a nemzetközi terminál jövő évi megnyitását.
A reptér igazgatóságának közleménye is ilyen hangnemben szól, a Hartsfield-Jackson vezérigazgatója szerint a következő húsz évben – nyilván a mostani trendek ellenére vagy azok megfordulásában bízva – a nemzetközi forgalom erősödése várható, és a Delta helyzete is javulni fog.
A légitársaság pedig azt hangsúlyozza, hogy a most törölt desztinációk is elérhetők Atlanta felől a partner légitársaságok járataival, ebben a Delta segíteni fogja az utasokat.
A közlemény egy mondatban tér ki arra, hogy a Delta New Yorkból induló szezonális járatai közül is többet töröl jövőre, ezek közt név szerint említi Manchestert, Budapestet és Berlint. Ugyanakkor új időszakos vonal nyitását tervezi Párizsba, illetve átveszi a partner Air France által repült Seattle–Párizs járatot.
Mint arról az iho/repülés többször beszámolt, az USA nagy légitársaságai hiába növelték az elmúlt időszakban az utasszámot, a jegyárakban nem tudják érvényesíteni az ugrásszerűen növekvő üzemeltetési költségeket, ráadásul igen súlyos plusz adóterhek bevezetésétől tartanak a szövetségi kormányzat részéről: a járatindulásonkénti százdolláros tarifa közvetlenül a hordozókat terheli, az utasok által fizetendő megnövelt biztonsági hozzájárulás pedig szűkíti a piacot, inkább visszafogja az embereket a repüléstől.
Ezért általános trend a kapacitáscsökkentés: a járatokat szinte mindegyik vállalat ritkítani tervezi. Ezért az utazási irodák is arra figyelmeztetnek, hogy jövő év tavaszától az Európa és Észak-Amerika közti vonalakon fokozott lesz a zsúfoltság és ajánlott jó előre helyet foglalni, mert egyrészt kevesebb lesz a járat, másrészt esetleg kisebb gépekkel repülnek majd a társaságok.