Delta: Budapest jövőre törölve?

iho/repülés   ·   2011.11.23. 10:00
ciml_jpg
Szerencsétlen időbeli egybeesés, hogy a Delta Air Lines épp akkor csökkenti interkontinentális járatainak számát, amikor bázisreptere, Atlanta Hartsfield új nemzetközi terminált tervez megnyitni – állapítja meg az atlantai ajc.com összefoglalója, amelyet a légitársaságok szövetségének (ATA) hírlevele idéz. A Delta a magas üzemanyagárakra hivatkozva töröl járatokat. Elsősorban az Atlantából kiinduló nemzetközi hálózatot érinti a döntés.

Így megszűnik az Atlanta–Sanghaj napi járat, amelyet 2008-ban indítottak, és azóta is volt, hogy felfüggesztették, majd két éve heti két járatként folytatták tovább, de a járat  továbbra is „gyengén teljesített”, január 18-tól tehát ismét leállítják.

(fotók: wikimedia)

A további atlantai tengerentúli járatok, amelyeket nem tervez jövőre fenntartani a Delta: Athén, Koppenhága, Moszkva, Prága és Tel Aviv. Ezeket már korábban szezonális járatokká fokozta le a társaság, de a mostani elképzelés szerint egyáltalán nem akarja fenntartani őket, jövő nyáron sem.

A törlések a légitársaság már korábban bejelentett kétszázalékos kapacitáscsökkentő programjának részei, elsősorban tehát a gyengébben teljesítő transzatlanti piacon. Ugyanakkor a Deltának jövő nyáron még mindig hetven külföldi célállomásra indulnak gépei, és a légitársaság továbbra is fontosnak tartja a nemzetközi terminál jövő évi megnyitását.

A reptér igazgatóságának közleménye is ilyen hangnemben szól, a Hartsfield-Jackson vezérigazgatója szerint a következő húsz évben – nyilván a mostani trendek ellenére vagy azok megfordulásában bízva – a nemzetközi forgalom erősödése várható, és a Delta helyzete is javulni fog.

A légitársaság pedig azt hangsúlyozza, hogy a most törölt desztinációk is elérhetők Atlanta felől a partner légitársaságok járataival, ebben a Delta segíteni fogja az utasokat.

A közlemény egy mondatban tér ki arra, hogy a Delta New Yorkból induló szezonális járatai közül is többet töröl jövőre, ezek közt név szerint említi Manchestert, Budapestet és Berlint. Ugyanakkor új időszakos vonal nyitását tervezi Párizsba, illetve átveszi a partner Air France által repült Seattle–Párizs járatot.

Mint arról az iho/repülés többször beszámolt, az USA nagy légitársaságai hiába növelték az elmúlt időszakban az utasszámot, a jegyárakban nem tudják érvényesíteni az ugrásszerűen növekvő üzemeltetési költségeket, ráadásul igen súlyos plusz adóterhek bevezetésétől tartanak a szövetségi kormányzat részéről: a járatindulásonkénti százdolláros tarifa közvetlenül a hordozókat terheli, az utasok által fizetendő megnövelt biztonsági hozzájárulás pedig szűkíti a piacot, inkább visszafogja az embereket a repüléstől.

Ezért általános trend a kapacitáscsökkentés: a járatokat szinte mindegyik vállalat ritkítani tervezi. Ezért az utazási irodák is arra figyelmeztetnek, hogy jövő év tavaszától az Európa és Észak-Amerika közti vonalakon fokozott lesz a zsúfoltság és ajánlott jó előre helyet foglalni, mert egyrészt kevesebb lesz a járat, másrészt esetleg kisebb gépekkel repülnek majd a társaságok.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.