Dízel Traxxok már magánvasútnál is

iho   ·   2014.03.30. 13:45
400px_traxx_de_me

A német befektetési alapkezelő Paribus Capital és az európai infrastrukturális eszközök invesztálásában érdekelt holland infrastrukturális alap (DIF) Paribus-DIF elnevezésű közös vállalkozása a napokban írta alá a szerződést a kanadai gyártóval. A megrendeléssel a német vegyesvállalat lett a Traxx-mozdonyok Diesel Multi-Engine (DE ME) változatának első magánvasúti megrendelője. A beszerzés összértéke listaár alapján 60 millió euró. A kontraktus magába foglalja a tizenöt dízelgép karbantartását, valamint egy további öt mozdonyra szóló opciót is. A többmotoros mozdonyokból eddig csak a Deutsche Bahn (DB) vásárolt, még 2011-ben egy 200 gépre szóló keretszerződés keretében (DB 245-ös sorozat).

Schleswig-Holstein szövetségi tartomány közlekedési hatósága, az LVS a Paribus-DIF-et jelölte ki arra, hogy mozdonyokat adjon bérbe a Hamburg és Németország legészakibb városa, a Sylt-szigeten található Westerland közötti regionális személyszállító szolgáltatásra, amely 2015 decemberétől indul el. Hogy az útvonalon milyen társaság színeiben közlekedhetnek első körben tíz évig a Paribus-dízelek, még nem tudni, a tendereztetés folyamatban van. Az LVS a mozdonyokat tizenkilenc évre veszi bérbe összesen kilencven kocsiból álló, szintén bérelt ingavonati szerelvényeihez. A járművek már egy ideje szállítanak utasokat Schleswig-Holstein tartományon belül.

A Paribus-DIF négy CAT-dízelmotor által hajtott Traxx DE ME-mozdonyai Hamburg és Westerland között közlekednek majd ingavonatokkal a 2015-ös menetrendváltástól<br>(látványterv: Bombardier)

A vegyesvállalat Paribus-DIF-Netz-West-Waggon részlege a Bombardier-t azzal is megbízta, hogy az ingavonatok vezérlőkocsijaira vezérlési elektronikát telepítsen fel. A szerződés ötmillió eurót ér. Az új dízelek vagyonkezelésével kapcsolatos szolgáltatásokat a Paribus-leány Northrail végzi majd.

Az International Railway Journal arról ír, hogy míg az „alap” dízel Traxxoknál egy MTU 16V 4000-es dízelmotor biztosítja a mozgási energiát, az ME-altípusnak az a különlegessége, hogy a mozdony gépterében a Caterpillar négy, C18 kódjelű dízelerőforrása található. A négy motor együtt 2252 kilowatt teljesítményt adhat le, 300 kilonewton indító vonóerő mellett. A mozdony legmagasabb üzemi sebessége százhatvan kilométer per óra. A Caterpillar hathengeres, négyütemű C18-as erőforrásai bevált konstrukciónak számítanak, számos hajótípusnál alkalmazzák világszerte. A Traxx-széria 2012 szeptemberében az InnoTranson bemutatott, több dízelmotoros verziója megfelel az Európai Uniós legfrissebb, IIIB-szintű emissziós előírásainak.

A dízel Traxxokat 2015 során építi meg és szállítja le a megrendelőnek a Bombardier kasseli üzeme. A mozdonyszekrények a lengyelországi Wrocławban készülnek el, a forgóvázak Siegenből, a vontatási és irányítási részegységek pedig Mannheimből és Hennigsdorfból érkeznek majd Kasselbe – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek