Drágább a 120-as építése

iho   ·   2013.08.01. 10:25

A békéscsabai vasútállomás pályaépítéséhez, a Gyoma–Békéscsaba biztosítóberendezés telepítéséhez és a Ferencváros C elágazás–Lőkösháza ETCS 2 fejlesztéséhez igénylene a kormány nagyobb támogatást az EU-tól, valamint új projektként határoztak az Orosházi úti felüljáró építéséről is.

Az első három nagyprojekt támogatását összesen legfeljebb nettó 14,4 milliárd forinttal növelnék, a felüljáró építése sem kerülhet tízmilliárdnál többe. Az össztámogatás nem lépheti túl a 62,6 illiárd forintot.

A kormányhatározat felhívja a Miniszeterelnökséget vezető államtitkárt, hogy a módosított összegeket a 2014-2020 közötti uniós pénzügyi ciklusra előirányzott operatív programok terhére vállaljon kötelezettséget a finanszírozásra, és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségen keresztül intézkedjen a támogatási kérelmek benyújtásáról az Európai Bizottsághoz.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!