Dunántúli vágányzárak: ki téríti meg a fuvarozók költségeit?
A Hungrail Vasúti Egyesület Infrastruktúra Bizottságának ülésén heves vitát váltott ki a közeljövő vasútfelújításainak, vágányzárainak ismertetése. A NIF beruházásában tervezett pálayépítések során a kerülő útvonalon közlekedtetés plusz költségeit még részlegesen sem térítik meg a vasútvállalatoknak. A legsúlyosabb helyzetet a Budapest–Pusztaszabolcs (40a) vonal tizenhárom hónapos vágányzára okozza majd: a Dunai Finomító és a Dunaferr csak kerülő úton, Székesfehérváron át lesz megközelíthető, részben plusz dízelmozdonyos vontatással, jelentős többeltköltségekkel.
Szó esett ezen kívül a pálya- és állomásrekonstrukciók megoldásairól is. A 100-as vonal Szajol–Püspökladány szakaszán két olyan állomás található, amelyeknek minden vágánya mellett az előírásos, 55 centiméter magas utasperon emelkedik. A személyszállításban ez kényelmet, a teherfuvarozásban azonban nehézséget okoz: nem minden tengelyátszerelt, eredetileg széles nyomtávú kocsi fér el a peronok mellett. Az egyesület felhívja a figyelmet, hogy legalább a Záhony–Kelebia tengelyen kellene számolni az építőknek ezzel a lehetőséggel is – ennek külön aktualitása van a 150-es vonal tervezett átépítése miatt is – áll a Hungrail hírlevelében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!