EADS: sikeres háromnegyed év

iho   ·   2013.11.15. 13:30
cim4

A jelentés szerint az év első kilenc hónapjában a rendelések értéke a tavalyi évhez képest majdnem megduplázódott 138,2 milliárd euróra, a teljes rendelésállomány 642 és fél millliárdra emelkedett.

A cég bevétele januártól októberig hét százalékkal emelkedett, ami egyrészt betudható az Airbus utasszállítók növekvő számú átadásainak, illetve hogy megkezdődött végre az A400-as katonai szállítógépek átadása is. Stabil (vagyis nem emelkedett) a szintje az Eurocopter, az űrtechnikával foglalkozó Astrium és a katonai gépekkel foglalkozó Cassidian tagvállalatok bevételeinek.

Nagy tételekben sikerült keskenytörzsű utasszállítókat átadni a megrendelőknek

Tom Enders, az EADS elnöke az adatokat értékelve jelezte, a pozitív számokkal együtt még komoly kihívások várnak az európai vállalatcsoportra. Ezek között említette az új szélestörzsű utasszállító, az A350 XWB  programját is, mint ismert, a nyári szűzfelszállás után most két géppel zajlik a berepülés, és a folyamat Enders megfogalmazásában most lép kritikus szakaszába. Elégedett ugyanakkor az elnök a védelmi és az űr-szektorban történt EADS-átszervezésekkel.

Idén kevesebb A380-as óriást adtak át, ez némiképp visszafogja az egész évi bevételt

A jelentés szerint a világgazdaság erősödésével növekszik a légiközlekedés volumene is. Az első kilenc hónap eredményei után az egész évre szóló prognózis 1200 megrendelt utasszállítót, 620 átadott Airbust feltételez, ugyanakkor a bevételek mérsékelten emelkednek, ennek egyik okaként a cég dokumentuma az A380-as óriások csökkenő számú kibocsátását tünteti fel.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.