Egy rendszer, egy hálózat, egy menetjegy

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.02.28. 19:00
kiskep_00

A próbaüzemet március 1-jén, pénteken kezdik Pozsonyban. Erről kedden döntöttek a résztvevő közlekedési vállalatok vezetői. A Pozsonyi Integrált Közlekedésbe való tömörülésről szóló együttműködési szerződést a ZSSK és ŽSR, mint vasúti szolgáltató, a Slovak Lines, a buszközlekedést biztosító társaság és a Pozsonyi Közlekedési Vállalat, mint a fővárosi közlekedésszolgáltató írták alá.A főpályyaudvar előtti villamosforduló<br>(Tevan Imre fotói)

A Pozsonyi Integrált Közlekedés (Bratislavská Integrovaná Doprava – BID) még gyermekcipőben jár, a pénteken induló egységesített közlekedési rendszert egyelőre csak a főváros közigazgatási területén belül és az Erdőháti (Záhorie) térségben próbálhatják ki az utasok. A vonaton, buszon és a városi közlekedésen is egységesen érvényes menetjegy még csak a március elseje után váltott bérletekre érvényes. Ez azt jelenti, hogy az egyszeri, például a 60 perces városi közlekedési menetjegy még nem érvényes az integrált rendszerben.

A Pozsonyi Integrált Közlekedés első térképe<br>(www.bid.sk)

A szlovák közlekedésügyi minisztérium szóvvője közölte, hogy a mostani lépés nagy előrehaladásnak számít, s március 1. csak a kezdet. Fokozatosan az egész Pozsonyi Kerületet (megyét) beszervezik majd az egységes közlekedési rendszerbe. Kidolgozzák majd azokat a részleteket is, amelyek áttekinthetővé, egyszerűvé és utasbaráttá teszik az integrált közlekedést. Andrej Holák közlekedésügyi államtitkár tájékoztatott, hogy olyan részletekre is figyelnek majd, mint az átszállási időtartam az egyes járatok és közlekedési eszközök között, vagy az elégséges napi járatszám, sőt meghatározzák a maximális lakhely–megálló távolságot is. A fokozatos integráció a tervek szerint nem áll meg a kerület vagy az ország határán, hanem beszervezik a Rajkára és a közeli osztrák falvakba kijáró autóbuszokat is.

A szlovák főváros reprezentatív főpályaudvara és városi közlekedési csomópontja

Péntektől a malackai járás (okres Malacky) kapcsolódik be a Pozsonyi Integrált Közlekedésbe. Az északnyugati vonzáskörzetből a fővárosba érkező utasoknak tehát már alkalmuk lesz egy bérlettel végigutazni a távot, legyen az vonattal, busszal vagy kombinálva. Az utasok bérleteiket a ZSSK vonatainak Os (személy) és REX (Regional Expres) járatain vehetik igénybe. A buszjáratoknál a térség legnagyobb szolgáltatójának, a Slovak Lines-nak a járatai vehetők igénybe. A főváros területén pedig korlátlanul, a megváltott bérlet típusának megfelelő tartamban használhatják.

Dévényújfalun péntektől már a pozsonyi bérlet is érvényes lesz

Cikkünk megírása után tájékoztatott a szlovák vasúttársaság, hogy műszaki okok miatt mégsem indul március 1-jén az integrált közlekedés. A csúszás állítólag nem a vasút hibájából keletkezett. Az aktuális kezdési időpontról később tájékoztatnak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Nincs B-terv

Kiss Bertalan   ·   2021.01.16. 18:00

A fenntarthatóság, a környezetvédelem jegyében matricázták fel a napokban a GYSEV Cargo 193 837-es Vectronját.