Egykerekezve jól olvasható a felhajtott rendszám

iho/biztos út   ·   2012.03.19. 16:30
rendrok_106400

Elindult a motorosszezon, ebben a hónapban már ketten vesztették életüket. Az idei év első két hónapjában összesen 78-an haltak meg a közutakon, kettővel kevesebben, mint egy évvel ezelőtt. A rendőrség - a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram keretében - kiemelten ellenőrzi a kétkerekűeket, és arra bíztatják őket, hogy menjenek el vezetéstechnikai tréningre. Ebben a motorosrendőrök élen járnak, hiszen nekik minden tavasszal kötelező frissítő képzésre menni, enélkül nem ülhetnek motorra. De sokuk még ezen kívül is elmegy a kiegészítő képzésre, ahol a járművek és saját képességeik határát feszegetve gyakorolják a balesetek elkerülését - mondta Óberling József, az ORFK Közlekedésrendészeti főosztályának vezetője, amikor az idei év első két hónapjának baleseti statisztikáját ismertette.

Az ezredes elmondta: a motorosbalesetek kétharmadát a sebességtúllépés okozza, ezért erre különösen figyelnek. A traffipaxos ellenőrzéssel kapcsolatban megemlítette azt a motorost, aki lakott területen 121-gyel száguldott, ráadásul egy felhajtható rendszámtartót is felszerelt a járművére. De pont ez okozta a Darwin-díjas motoros lefülelését: gyorshajtás közben ugyanis egykerekezett, így a felhajtott rendszámot pont tökéletes szögben látta a radar. A mutatvány ára 200 000 forint lett, ekkora büntetést kell a motoros akrobatának fizetnie.

Óberling szerint ugyanakkor a motorosok alkoholfogyasztás tekintetében fegyelmezettek, köztük az átlagnál kevesebben ülnek részegen volánhoz.

A rendőrök saját pályán gyakorolnak, de a fotó kedvéért bemutatót tartottak a Silverkart pályáján, ahol a Honda Safety tartja a civileknek szóló képzéseket<br> Fotó: iho.hu

Az összes járművezetőre igaz, hogy egyre kevesebben isznak alkoholt: 12 százalékról 9-re csökkent az alkoholos állapotban okozott balesetek száma, és ebben már benne vannak a kerékpárosok és gyalogosok is.

A balesetek többségét továbbra is a személyautósok okozzák, ők az összes 70 százalékát okozzák, de ők vannak a legnagyobb számban a forgalomban, így ez ennek is köszönhető. A teherautóvezetők állnak a második helyen 13 százalékkal, a kerékpárosok - elsősorban a téli hónapoknak köszönhetően -  5, a gyalogosok pedig 10 százalékot okoztak, a legbiztonságosabban pedig a buszsofőrök vezetnek: ők a balesetek 1 százalékát okozzák.

Mivel az ön- és közveszélyes vezetőket nem rettentik el a súlyos- és halálos balesetekről szóló beszámolók, ezért a rendőrség továbbra is vaskos bírságokat mér a lefülelt szabálytalankodókra, hátha ez visszatartja a rövid életet tervezőket a veszélyes manőverektől. Ezen kívül a rendőrség már kezdeményezte, hogy a motorosoknak ne csak a bukósisak legyen kötelező. Tapasztalataik szerint ugyanis sok motoros megúszná karcolásokkal, ha védőruhát és testvédelmet viselnének, de enélkül súlyos, sokszor halálos sérüléseket szereznek.

Kapcsolódó hírek