Egyre terjednek az akkumulátoros vonatok Németországban

iho/vasút   ·   2021.06.29. 12:00
mireo01

Villamos-akkumulátoros üzemű Siemens Mireókat hozhat a Netz Ostbrandenburg-hálózatra a Niederbarnimer Eisenbahn 2024-től.

A Berlin-Brandenburg Közlekedési Szövetség (VBB) 2024 decemberében érvénybe lépő, tizenkét évre szóló szolgáltatási tenderén a jelenlegi szolgáltató Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) lett a győztes. A döntés értelmében a társaság a kelet-brandenburgi vasúthálózat (Netz Ostbrandenburg) nem villamosított vonalain akkumulátoros üzemre is képes motorvonatokat fog közlekedtetni, továbbá harminc százalékkal több kapacitást fog rendelkezésre bocsátani. A megállapodás évi 6,7 millió vonatkilométert ír elő.

A NEB összesen negyvenkét szerelvényt hoz a hálózatra, melyen a viszonylatok nagy része villamosított szakaszon fut. Ezekre huszonhat alapvetően felsővezetékes üzemű Siemens Mireo Plus B szerelvények fognak közlekedni, melyeket a drótnélküli szakaszokon való bevethetőség okán akkumulátorokkal is ellátnak. A Lengyelországba is átnyúló, hosszabb részen villamosítatlan, így az akkumulátorok töltésére nem alkalmas RB26-os (Berlin Ostkreuz–Müncheberg–Kostrzyn) viszonylaton tizenhat Pesa Link dízelmotorvonat fogja az utasokat szállítani, a járművek közük a társaság már tizenegyet üzemeltet, öt további egység érkezik majd.

A Mireókkal a következő viszonylatokon lehet majd utazni:

  • RB12 Berlin Ostkreuz–Oranienburg–Templin Stadt
  • RB25 Berlin Ostkreuz–Werneuchen
  • RB35 Fürstenwalde (Spree)–Bad Saarow Süd
  • RB36 Frankfurt (Oder)–Beeskow–Königs Wusterhausen
  • RB54 (Berlin Gesundbrunnen/Lichtenberg–)Löwenberg (Mark)–Rheinsberg (Mark)
  • RB60 Eberswalde–Wriezen–Frankfurt (Oder)
  • RB61 Schwedt (Oder)–Angermünde
  • RB62 Angermünde–Prenzlau
  • RB63 Eberswalde–Joachimsthal
A Netz Ostbrandenburg számos viszonylatán a NEB szolgáltathat 2024-től (kép forrása: Railway Gazette)

A Környezetvédelmi, Közlekedési és Klímavédelmi Minisztérium szerint az akkumulátoros szerelvények fontosak a klímavédelem és a flottakorszerűsítés szempontjából, ráadásul a jelenleg használt vonatokhoz képest magasabb szintű komfortot és több ülőhelyet fognak kínálni, még vonzóbbá téve a vasúti utazást. A szolgáltatásfejlesztés előnyös lesz Brandenburg szövetségi tartomány északi és keleti részeinek, továbbá jobb összeköttetéseket nyújt majd Lengyelországba is.

A szövetségi tartomány, a lengyelországi Lubusz vajdaság és a VBB RailBLu néven indított el egy uniós támogatású projektet a Németország és Legyelország közötti vasúti határforgalom javítása érdekében. A fejlesztés várhatóan digitális jegyértékesítést, valamint a távolabbi állomások elérhetőségének javítását is magában fogja foglalni – számol be a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön a DB egyik Rajna-völgyi Mireója. Kép forrása: Siemens)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek