Éjjel megvolt az új Déli összekötő Duna-híd terhelési próbája
A V-Híd Szergeje érkezett egy 1100 tonnás vonattal a statikus mérések elvégzéséhez – ez volt az első vonat a hídon.
A Déli összekötő vasúti híd harmadik, ősz óta beemelt új Duna-hídjára este háromnegyed nyolc körül érkezett meg Ferencvárosból a próbaterhelést végző 1100 tonnás szerelvény. A V-Híd kék Szergeje és 14, zúzott kővel megrakott vagon volt tehát az első szerelvény, ami kerekeit a teljesen új hídra rátette.
A méréseket az építő Duna Aszfalt és a Műszaki Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének munkatársai végezték, a hídon összesen 16 mérési ponton. A Szergej mögött nem mindig volt ott a teljes köves szerelvény, egyes méréseket csak a terhelés egy részével végeztek el.
A hídon a következő lépés a dinamikus próbaterhelések levezénylése lesz néhány nap múlva, hogy aztán megindulhasson a forgalom rajta, és a régi, immár a középső Duna-híd bontásával folytatódjon a hídfelújítási munka. A meglevő két Duna-híd cseréje után tehát három teljesen új híd lesz a Duna fölött – a pluszkapacitás kihasználására viszont majd csak a Déli körvasút projekt megvalósulásával lesz lehetőség. Ennek keretében Ferencváros és Kelenföld között végig minimum három vágány áll majd rendelkezésre, Kelenföldnél négyvágányos szakasszal megerősítve.
Információink szerint a régi hídszerkezetek közül a déli megmentésére van lehetőség (a középső eltávolítása a helyéről annak feldarabolásával jár majd), az egységek a Hajógyári-szigetre vezető új gyalogoshidak képében reinkarnálódhatnak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!