Eladók a korai ex-indiai Szu-30-asok

iho/repülés   ·   2012.05.17. 09:25
Szu-30Kicim

Oroszország 18 Szuhoj harci gépet kínál eladásra, azokat a Szu-30MKI típusú vadászbombázókat, amelyeket az indiai légierő adott vissza a gyártónak hajtóműproblémákra hivatkozva – legalábbis így adja hírül a Russian Aviation. Eredetileg azonban ezek a gépek nem az MKI, hanem a korai KI - változathoz tartoztak, Oroszország ugyanis még a kilencvenes évek végén az indiaiak megrendelésére először csak ezeket az előző altípushoz tartozó példányokat tudta leszállítani.

Az akkori megállapodás szerint ezek a gépek visszakerültek a gyártó Irkut tulajdonába, de erre csak tavaly került sor, akkor is egyenesen Fehéroroszországba szállították őket.

A gépek az orosz Szövetségi Haditechnikai Egyesülés (FSMTC) vezetője szerint most is Fehéroroszországban vannak egy repülőgépgyártó és javító bázison, és bármely potenciális vásárló előtt nyitva áll a megvételük. A gépeket újrafestik de fel is újítják, mondta Alexander Formin, hozzátéve, hogy a modernizálást természetesen a potenciális vevő kívánsága szerint végzik el.

Az oroszok azt remélik, hogy a 18 gépre egyben találnak vevőt, de ha nem, eladhatják akár darabonként is. Az ügyletben és a vevők megtalálásában részt vesz Fehéroroszország legnagyobb fegyverkereskedelmi vállalkozása, a Beltechexport is. Korábbi jelentések azt valószínűsítették, hogy a gépeket maga Fehéroroszország vásárolja meg saját légiereje számára.

A Russian Aviation megjegyzi, hogy jelenleg az indiai légierő 100 Szu-30MKI harci gépet tart hadrendben, és a jelenlegi megállapodások szerint a következő években a számuk 280-300-ra emelkedik. Ezek már nagyonis élvonalbeli gépek, ráadásul rendelkeznek a különleges manőverezési képességekhez szükséges tolóerővektor kormányzással is.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.