Elkészültek a budai fonódó villamoshálózat tervei

MTI   ·   2013.03.07. 22:29

A fonódó hálózat egyik ágát a Bem rakparton, a Margit híd alatt, a másikat a Török utcán, a Széll Kálmán tér felé vezetik majd. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a fórumon hangsúlyozta: sem a közúti közlekedés, sem pedig a parkolás lehetőségei nem csökkennek, ez nem is volt célja a projektnek. A II. kerületi önkormányzat több javaslatát beépítették a tervbe – köztudott, hogy főleg e kerület vezetése emelt kifogásokat az új villamoshálózat ellen.

A nemrég kiírt villamostender új járműveinek egy részét szintén erre a vonalcsoportra szánják: a jelenlegi 17-es villamos helyett a később meghosszabbítandó óbudai vonalon két irányból, a Bem rakpart és a Margit körút felől közlekedhetnek a villamosok.

A projekt összköltsége körülbelül tízmilliárd forint, a kiépülés legkésőbb 2015-re várható. Az első ütem a Széll Kálmán tér rendezése, az utolsó a Bem rakparti hosszabbítás lesz.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.