Elkezdődött az újabb vágányzár a Déliben
Mikor, ha nem azután, hogy újra használható az alagút. Vágányzár újra, de mi megértjük, a speciális eszközök, anyagok nem teremnek meg egyik napról a másikra. Gondoljunk csak a folyamatosan munkában levő vasúti darukra és a gyöngyösi kitérőgyárra. Szerencsére most van épp elég vasútfelújítás, ami miatt a Déli pályaudvar 2-es váltóját nem lehetett előbbre sorolni: Lepsény, Székesfehérvár, Püspökladány és társai, ahova az új váltókat és a hozzájuk tartozó vágányzatot Gyöngyösön gyártják.
Szóval a totálisan legatyásodott déli pályaudvari 2-es váltó, azaz a bal vágányon az alagút utáni első kitérő, amelyen a vonatok legalább fele átmegy, az a váltó, amely már régóta csak hússzal járható. Megérett a csere, amellett, hogy egy-egy vonatnak is időt lehet megtakarítani, összességében a pályaudvar kapacitását is növeli, ha az egyik legfontosabb kitérőjén végre nem csak cammogni lehet.
A munka szombaton kezdődött és 29-éig tart, a vágányzári menetrendről korábban írtunk. Szombat délre három kotrógép, négy pőrekocsi és két Szergej segítségével kiásták a váltót és a 2–8. váltók közti vágányszakaszt, így a Déli páylaudvarra jelenleg egyetlen egy vágányon lehet bejárni. A vágányzár alatt a Márvány utcai felüljáró támfalát is megerősítik, ez tovább csökkenti a Déli kapacitását.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!