Elszabadultak a teherkocsik

iho/vasút   ·   2012.11.30. 23:21
00_Feuerbach_havaria_IHO

Csupán a szerencsén és a zuffenhauseni forgalomirányító éberségén múlott, hogy a november 30-i eseményben nem sérült meg senki. Az SBB Cargo állományába tartozó négy darab rakoncás kocsi használt sínszálakkal volt megrakva. A négytengelyes tehervagonok egyelőre még tisztázatlan okokból hajnali 4 órakor elszabadultak a Baden-Württemberg tartománybeli Kornwestheim teherpályaudvarról és elindultak a Stuttgart felé enyhén lejtő pályán.

Zuffenhausen, a sváb metropolisz Porsche sportkocsi-gyáráról ismert elővárosának forgalomirányítója azonban a foglalt térközöket jelző biztosítóberendezésnek köszönhetően észlelte a bajt: A megfutamodott teherkocsikat Feuerbach állomás felé irányította, ahol egy csonkavágányon ért véget hat kilométeres útjuk. Illetve mégsem ért véget, mert az első kocsi áttörte az ütközőbakot, több méter hosszban felszántotta a csonkavágány folytatásában elhelyezkedő peront, aminek következtében lezuhant a perontető egy része és megrongálódott a felsővezeték is. Szerencse, hogy a szóban forgó peronon ilyenkor még nem tartózkodott senki. Két órával később a reggeli csúcsforgalomban jó eséllyel ingázók tucatjai ott vártak volna a következő személyvonatra. A linkekre kattintva megtekinthetők a Stuttgarter Nachrichten és a Stuttgarter Zeitung fotógalériái.

Az esemény jelentős késéseket, vonatkimaradásokat és tereléseket okoz a Stuttgart-környéki vasúthálózaton. December 2-a előtt nem lehet számítani javulásra. A feuerbachi állomást lezárták, mivel az említett perontetőt a beomlás veszélye fenyegeti.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!