Elvitte a víz a vasúti hidat, de villámgyorsan újjáépítették azt az oroszok

iho/vasút   ·   2020.10.07. 13:30
kolahid_murmanszk

A Murmanszk közelében, a Kola folyó felett feszülő műtárgyat mindössze százöt nap alatt cserélte ki az RZSD.

Az Oroszország északnyugati részén található híd elődje idén június elsején omlott össze egy hatalmas áradás következtében. Az új, 158,2 méter hosszú építmény négy megerősített betonpilléren nyugszik, amelyeket partonként 34 fúrt cölöp tart. A két középső pillér közötti nyílás 111 méter széles, a szélső nyílások 18 méteresek. A pillérek mindegyike a parton található, ezáltal csökkent a jövőben előforduló áradások miatt bekövetkező károk kockázata. Az RZSD szerint az, hogy a pilléreket nem a folyó medrében helyezték el, jó hatással lesz a természetre is, mivel a halak ezentúl akadálymentesen vándorolhatnak.

A Kola-hídon Oroszországban elsőként alkalmaznak vasúti hídon korszerű valós idejű megfigyelő rendszert, amely bármilyen rongálás vagy biztonsági veszély esetén garantálja a vonatok azonnali megállítását: automatikusan vörösre állítja a jelzőket a híd közelében, valamint vészjelzést ad le a vasútvonal diszpécserközpontjába.

A szeptember 28-án átadott műtárgyat történelmi gyorsasággal, mindössze százöt nap alatt építették újjá, ami az RZSD szerint a szakemberek magas szakmai hozzáértéséről ad tanúbizonyságot. A rekonstrukciós munkálatok során az eredetileg Murmanszkba tartó vagy onnan induló vonatok csak Vihodnojig és onnan közlekedtek, június 19-étől pedig egyes vonatok az építés alatt álló Vihodnoj–Lavna vonal kezdeti, a murmanszki repülőtér mellett fekvő Murmasiig elkészült szakaszát használták – számol be a Railway Gazette.

(Borítókép: a mindössze százöt nap alatt újjáépített Kola-hídon halad át egy tehervonat. Kép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.