Emeletes Bombardier-vonatokat vesz az NJ Transit
A New Jersey környéki elővárosi szolgáltató tavaly novemberben írt ki közbeszerzést emeletes villamos szerelvényekre. A tendert végül a Bombardier nyerte. A hatszázhetvenmillió dollár (körülbelül százkilencvenmilliárd forint) értékű szerződés ötvennyolc hajtott egység, harminchárom vezérlőkocsi és huszonkét betétkocsi – amelyek közül haton WC is lesz – szállítását foglalja magába. A New Jersey Transit (NJ Transit)-keresztségben Multilevel III nevű szerelvények elsősorban a flotta legidősebb, még a hetvenes évek második felében a General Electric által épített, egyszintű Arrow III-as motorvonatokat fogják nyugdíjba küldeni. Az NJ Transit szerint az új járművek az első önjáró emeletes vonatok lesznek az Egyesült Államok történetében – adja hírül a Railway Gazette.
A tizenkétkocsis Multilevel III-asokra azonban még várni kell: a tervek szerint az első kész szerelvény tesztjei várhatóan 2022 őszén kezdődhetnek meg, forgalomba pedig csak 2023 tavaszán állhatnak. A kétszintes vonatok 1552 ülőhelyet fognak kínálni, ami jóval több, mint a szintén tizenkét kocsiból álló előd által nyújtott 1380 ülés. Habár az Arrow III-asokban az egyik oldalon három, a másikon pedig két szék található, az új vonatok kettő plusz kettő üléselrendezést fognak kínálni, hasonlóan a flottában már közlekedő, szintén a Bombardier által épített 429 kétszintes kocsihoz, melyeket ingavonatokban, dízel- és villamos mozdonyokkal egyaránt használ az NJ Transit. Az utazás még magasabb szintű kényelmét USB-csatlakozók és korszerű utasjátékoztató kijelzők szolgálják majd.
A keretszerződés lehetőséget ad az NJ Transit számára további akár 636 kocsinyi Multilevel III-as szerelvény vásárlására, amivel az összes egyszintű vonatát leválthatja, és növelheti az utaskapacitást. A vasúttársaság stratégiai célja, hogy a járműpark átlagéletkorát harminc év alá szorítsa. A társaság szerint az új szerelvények üzemelési költsége alacsonyabb az Arrow III-asokénál, hatásosabban gyorsulnak, a meghibásodások közötti átlagos távolság pedig messze jobb: a számítások szerint 596 ezer kilométerenként maradnak fekve, míg az elődök sokkal gyakrabban, hatvannégyezer kilométerenként adják fel a harcot – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!