Érdek nélkül tetszik: hálószoba kilátással
Hetek óta kering egy képsorozat a neten, köztük ez a gyönyörű felvétel erről a gyönyörű kis apartmanról, és persze van még néhány fotó olyan tárgyalóteremről, nappaliról, egyéb helyekről, amelyekről avatatlan és felületes szemlélő nem is állapítaná meg, hogy egy repülőgép belsejét látjuk.
A Boeing 747-es gépcsaládja legfrissebb, 8-as sorozatának egyik példánya szerepel a fotón, de nem a szokásos utasszállító, hanem VIP-kiadásban. Ha alaposabban megnézzük, be is tudjuk határolni, hol készült a kép: az összetartó ablaksor egyértelműen jelzi, hogy az alsó szint orr-részében tartózkodunk. A hálószobának érthető mód ott a helye, legelöl, ahol legcsendesebb, ahová a hajtóművek hangja már alig ér el, de persze nyilván nemcsak a berendezés, hanem a hangszigetelés is egyedi ezen a gépen.
A Boeing természetesen rendkívül diszkréten kezeli az általa leszállított VIP-gépek adatait, a sajtó is csak feltételezi, hogy az első ilyen gép valahová a Közel-Keletre került, nos igen: ott van elég pénz nemcsak a megvásárlására, hanem a fenntartására is egy ilyen csodamadárnak. No igen, az ár. A Boeing nyilvános listaára a típusra egészen pontosan 367,8 millió dollár, de ehhez bőven jönnek az extrák magához a géphez, például noha a korábbi problémák leküzdése után a vezérsíkokban elhelyezett tartályok már üzemeltethetők, de a normális 238 ezer literes kapacitás nyilván más póttartályokkal is bővíthető. Vagyis gyakorlatilag nemigen van olyan két pontja a földgolyónak, amelyet egy ilyen géppel ne lehetne leszállás nélkül összekötni.
A belső berendezés, a szalonok, szobák, hálók, fürdőszobák, konyhák, egyéb fontos kényelmi berendezések – a közel-keleti VIP-gépeken szinte standard az automatikusan Mekka felé forduló imahely – becslések szerint olyan plusz 60–80 milliót tesznek hozzá a gépnek az árához.
Az első ilyen VIP-példány az ilyenkor szokásos, a tulajdonos kilétére és az üzemeltető országra nem utaló, fehér festésben volt látható rövid ideig, amíg Everett repülőteréről egyrészt megtette az átadás előtt szokásos, adminisztratív vancouveri fordulót, majd ismét felszállt, és évekre eltűnt a spotterek éles szeme elől, merthogy a belső berendezés elkészítése majdnem annyi időt vesz igénybe, mint magának a gépnek a legyártása.
Azután, hogy Washingtonban megszületett az első döntés, miszerint az új elnöki gépeket (ha Mr. President a fedélzeten tartózkodik, akkor jár ki az Air Force One hívójel) ugyancsak a Boeing építi, méghozzá a 747-8-as bázisán, rögtön megszülettek a gyors elméletek, miszerint a képen látható hálószoba Amerika első emberének lesz a lakosztálya. Erről szó sincs: az új elnöki különgépeknek még csak a szeződéséről tárgyalnak, az első valamikor talán 2020 körül áll majd szolgálatba.
És az is biztos, hogy ekkora pompa és luxus azért azokon a gépeken nem lesz, beépítenek viszont sokminden mást, különleges kommunikációs rendszereket, a légi utántöltés lehetőségét, és persze a védelmi berendezéseket. Ezeket persze egy közel-keleti személyiség is beépíttetheti a gépbe, ha úgy érzi, szüksége lenne rá.
Sorozatunk korábbi darabjai
Érdek nélkül tetszik: a világ egyik legjobb postásállása
Érdek nélkül tetszik: lélegzetelállító szárnyakon
Érdek nélkül tetszik: hova rohanjunk?!
Érdek nélkül tetszik: kecsesen elektromos
Érdek nélkül tetszik: San Francisco utcáin
Érdek nélkül tetszik: landolás a semmi közepén
Érdek nélkül tetszik: Melbourne villamosai
Érdek nélkül tetszik: Mach Loop csodái
Érdek nélkül tetszik: Déli a harmincas évekből
Érdek nélkül tetszik: messze még a tavasz!
Érdek nélkül tetszik: leoldás döntő pillanatban
Érdek nélkül tetszik: mindig itt bicikliznénk...
Érdek nélkül tetszik: a hosszú 787-es és a rejtett arányok
Érdek nélkül tetszik: kivéve a béke hava
Érdek nélkül tetszik: szivárványos szárnyalás
Érdek nélkül tetszik: amikor még eredeti színükben pompáztak
Érdek nélkül tetszik: szalon-szárnyalás
Érdek nélkül tetszik: fényvillamos Milánóból
Érdek nélkül tetszik: az emberiség mennyei játéka
Érdek nélkül tetszik: két világ találkozása
Érdek nélkül tetszik: hegyek, felhők, völgyek
Érdek nélkül tetszik: „drezinázni” mindig kell!
Érdek nélkül tetszik: csak lazán, pilóta
Érdek nélkül tetszik: ahol minden volt, még vasútállomás is
Érdek nélkül tetszik: lenyomni Skandináviát!
Érdek nélkül tetszik: villámok között
Érdek nélkül tetszik: a zöld komp
Érdek nélkül tetszik: három évet vártak rá, megérte
Érdek nélkül tetszik: megjött a kemény mag
Érdek nélkül tetszik: Párizs, 11 óra
Érdek nélkül tetszik: szakadt, koszos – és nem a miénk
Érdek nélkül tetszik: Tegel fölött az ég
Érdek nélkül tetszik: a Göhrener Brücke
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!