Erősíti kapcsolatait Szerbia és Magyarország

MTI   ·   2012.12.04. 18:18

Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, a bizottság magyar társelnöke az ülést követő sajtótájékoztatón elmondta: Szerbia érdeklődik a magyar buszok iránt, a magyar kormány pedig visszavásárolta a Rábát külföldi befektetőktől, és nem titkolt célja, hogy a buszgyártás újra a magyar gazdaság fontos ágazata legyen.

A vegyes bizottság ülésén a felek megállapodtak abban, hogy közös projekt keretében korszerűsítik a Budapest és Belgrád közötti vasútvonalat. A felek megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy erre a projektre támogatást szerezzenek a kínaiak által közép-európai infrastrukturális fejlesztésekre létrehozott alapból.

A tájékoztatón Szijjártó Péter három új határátkelő nyitását említette a szerb-magyar határon: Ásotthalom és Királyhalom, Röszke és Horgos, valamint Bácsszentgyörgy és Hadikfalva között. Az új átkelők 2013-ban, illetve 2014 első felében nyílhatnak meg.

Magyar Levente, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára közölte, hogy Röszkénél felújítják és jövőre újranyitják az 5-ös úton a régi határátkelőt, amelyet a határt szintén Röszkénél átszelő autópálya kapcsolat kiépítésével zártak be. Ez részben tehermentesíti majd az autópálya átkelőt, amely főleg a nyári időszakban nagyon forgalmas.

Ásotthalom és Királyhalom között egy teljesen új átkelő létesül. Magyar oldalon már kiépült az út a határig és folyamatban van a határellenőrzési infrastruktúra telepítése is. A szerb oldalon még mintegy 30 méternyi út hiányzik, ennek megépülése után várhatóan 2013 első negyedévében megnyílik az átkelő.

Bácsszentgyörgy és Hadikfalva között a tervek szerint 2014 első felében létesül határátlépő. Ezzel a jelenleg meglévő ötről nyolcra bővül a szerb-magyar határon lévő határátkelők száma.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.