Ez már tényleg az utómunka: az utolsó padok, támaszkodók is a helyükön, épülnek a parkolók, peronok átjárok a Balaton déli partján
Ideértünk: a Székesfehérvár–Keszthely vasútvonal rekonstrukciójának március végétől a kiegészítő munkálatai zajlanak.
A fővárosból a Balaton déli partjára vezető vasútvonal 2010 óta több projektben átfogó felújításon esett át. A Székesfehérvár-Keszthely vasútvonal rekonstrukciója első ütem első szakaszaként 2014–2015-ben a Lepsény–Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonal épült át. A beruházás folytatásaként 2016 és 2018 között átépült a következő 53 kilométeres Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy vasútvonal-szakasz, és megvalósult a Kaposvár–Fonyód közötti szintén 53 kilométer hosszú vonalszakasz felújítása is. Itt egy terjedelmes lista arról, milyen „aprómunka” van még hátra.
- Siófokon megkezdődött a P+R parkoló építése. A vasútállomás mellett az eddig rendezetlenül, parkolóként használt területen tizenkilenc parkolóhellyel ellátott leállóhely épül, amely járdával és kerékpárúttal, közvilágítással, térfigyelő rendszerrel és kerítéssel kiegészítve újul meg.
- Szántód állomáson 365 méter hosszan a második vágány melletti peron átépítik és csatlakozó akadálymentes gyalogos átjárót is építenek.
- Balatonszemes, Balatonboglár és Fonyód vasútállomásokon zajárnyékoló falak fognak épülni összesen két kilométer hosszban.
- Balatonlelle felső és Alsóbélatelep állomásokon a peron hátoldali támfalának felújítása teljes újraburkolással, a vízelvezetés helyreállításával, a támfal és az útpadka közötti sáv rendezésével történik.
Az állomási előterek két helyszínen újulnak meg: Balatonboglár állomáson az első vágány mellett peronkijárat épül, Fonyódon az állomásépület előtti előteret alakítják ki és térkövezik az első peronhoz csatlakozva, valamint a vágány és a járda közötti zöldterületet is rendezik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!