Ezüst-kék taxit akar a BKK

iho/közút   ·   2012.08.07. 09:23

Ezüstszürke alapon kék ajtó és tető, ilyen taxikat szeretne látni a főváros útjain a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – tudta meg a Blikk.

Korábban sárga-fekete színváltozatot terveztek, de ezt most megváltoztatták. A képet kétoldalt az ablakok alatt húzódó kék-sötétszürke kockás sorminta gazdagítja. Minden taxistársaságnak ezt a színezést kellene használnia, ha a Fővárosi Közgyűlés elfogadja az erről szóló előterjesztést.

– Amikor először megláttam a látványtervet, rögtön a rendőrautók jutottak eszembe. Az utas nem fogja tudni megkülönböztetni tőlük – vélekedett Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. A taxisok szerint ráadásul azt sem tudja majd az utas, hogy a kocsi melyik társasághoz tartozik. Ha például telefonon többen rendelnek ugyanoda taxit más-más társaságtól, nem tudják, melyik kiért jött.

– Az ezüstszürke alapot mi javasoltuk, mert ezen látszik legkevésbé a por, így ritkábban kellene mosni. Ám az ajtók kék befóliázása előtt mindannyian értetlenül állunk. Az egységes szabadjelző a kocsi tetején épp elég lenne arra, hogy a taxik jól elkülönüljenek a többi autótól – jegyezte meg Metál.

Legutóbb ugyancsak a kék egy változatával borzolta a kedélyeket a BKK. Hivatalosan sky blue a neve, de a köznyelvben leginkább bugyikékként emlegetik azt az árnyalatot, amilyenre az összes buszt be szeretné festetni a BKK. Nem azonnal, hanem apránként. Ha újra kell festeni egy járművet, azt már ezt a színt kapná, és az új buszokat is így rendelnék meg.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója korábban azt mondta, ez messziről is jól látható, nyáron pedig visszaveri a napsugarak egy részét, így kevésbé melegszik át az utastér.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.